Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

6 решения с ИИ за успех на банките и финансовите организации

ИИ има широко приложение - от чатботове, робо-съветници и видео банкиране, до въвеждане на роботизирана автоматизация и машинно обучение за борба с измамите

6 решения с ИИ за успех на банките и финансовите организации

Снимка: Shutterstock

Софтуерните решения с изкуствен интелект (ИИ), предлагани за сектора на финансовите услуги, се увеличават все повече и това е предпоставка за революционни промени в индустрията. Според данни на Business Insider Intelligence до 2023 г. ИИ може да спести разходи в размер на 447 милиарда долара в индустрията, като 80% от банките вече са наясно с ползите от тези технологии. Друго изследване на Economist Intelligence Unit показва, че 86% от ръководителите на компаниите за финансови услуги, възнамеряват да увеличат инвестициите си в ИИ през годините до 2025 г.

ИИ има широко приложение в процесите  на финансовите институции - от чатботове,  робо-съветници и видео банкиране, до въвеждане на роботизирана автоматизация и машинно обучение за борба с измамите. Даваме ви топ 6 решения, които всяка финансова институция трябва да внедри в следващите няколко години.

1. Непрекъсната 24/7 комуникация с клиенти посредством интелигентен чатбот

Интелигентният софтуер помага на финансовите организации да се свързват с настоящите си и потенциални клиенти чрез все по-усъвършенствана чатбот технология, което означава, че хората могат да получат съвети и отговори на своите въпроси денонощно, без да чакат.

В началните години от въвеждането на технологията чатботовете, известни още като виртуални асистенти, се използваха единствено за обслужване на клиенти. Според проучване на Gartner до 2025 г. организациите, които  обслужват клиенти и са вградили ИИ в своите платформи, ще подобрят оперативната си ефективност с 25%.

С развитието на технологиите  чатботовете станаха по-интелигентни, а техните роли се разшириха, като навлязоха и в други области на клиентското изживяване и оперативната ефективност.

Първоначалните опасения, че използването на изкуствен интелект ще намали персонализираният подход към клиента, се оказаха неоснователни. Напротив, подходящото внедряване на технологията , спомогна за повишаване на удовлетвореността на клиентите, подобряване на ефективността и установяване на по-високи нива на лоялност. Изследване, проведено от PSFK, установи, че когато потребителите търсят незабавни отговори, 74% от хората предпочитат взаимодействието с чатботове.

Не всички чатбот решения са еднакви

С своя почти 30-годишен опит „Сирма“ се утвърди като иноватор в създаването на чатбот решения за различни индустриални вертикали. Интелигентна платформа на компанията за обслужване на клиенти  - Мелинда, е ново поколение, интелигентен бот, който разбира намеренията на индивида, използвайки модели на естествената реч, вместо конкретни ключови думи за търсене. Мелинда  позволява на доставчиците на финансови услуги да внедрят чатбот услуги в дейности които нямат предварително дефинирани сценарии, като продажбите, генериране на потенциални лийдове, откриване на акаунти и управление на трансакции.

2. Управление на лични  финанси чрез робо-съветници

Технологията създава нови възможности за управлението на финансите на лица с по-малки като обем инвестиционни портфейли. Знаем, че доскоро традиционните инвестиционни мениджъри (Wealth Managers) работеха с високи такси и изисквания за размера на търгуваните портфейли, именно последните бяха сред основните препятствия за разширяването на клиентската база.

Понастоящем робо-съветниците управляват портфейли без или с минимална човешка намеса на много по-ниска цена от традиционния инвестиционен мениджър.

Технологията избира най-подходящите инвестиции за клиента въз основа на отговори на въпросник, обхващащ теми като индивидуални инвестиционни цели, възраст и склонност за риск.

Изследване на Business Insider прогнозира че робо-съветниците ще управляват активи от 4,6 трилиона долара до 2022 г., и това е доказателство за увеличаващата се популярност на решението.

ИИ също така предлага редица улеснения на традиционните инвестиционни мениджъри, чрез  автоматизация, която от своя страна осигурява повече време за  дейности, изискващи анализи и/или намеса на човек.

3. Персонализирано преживяване чрез видео банкиране

Видео банкирането съществува повече от десетилетие. То осигурява на клиентите и служителите възможност за автентично клиентско преживяване като при живото общуване, но без разходите за физическо присъствие в банков клон. Резултатите от използването на технологиите за видео банкиране са впечатляващи - от 50% до 80% увеличение на препоръките и позитивна обратна връзка на интервюираните потребители към други клиенти, при взаимодействие с банков служител чрез видео банкиране.

4. Възможности и препоръки в управлението на личните финансови данни

Въпреки, че финансовите организации разполагат с множество данни за своите клиенти, те често се съхраняват в отделни системи и не се събират на едно място за анализ. Тези силози от данни са предизвикателство пред организацията да се създадат полезни взаимовръзки и изводи за конкретния клиент, целящи както да повишат нивата на клиентска удовлетвореност, така и да се увеличат приходите от клиент.

Софтуерът за анализ на големи данни позволява създаване на цялостен изглед върху клиентите, разрешавайки на компанията да дава персонализирани предложения и препоръки, и да започне да предвижда техните бъдещи поведения и нужди.

„Сирма“ помага на организациите от финансовата индустрия да управляват и свързват своите данни, да откриват взаимовръзки и отключат потенциала на познанието, заложен в данните чрез създаването на 360-градусов поглед върху тях.

5. Силата на комбинирането на ИИ и роботизираната автоматизация

Роботизираната автоматизация на процесите (RPA) или т.нар. интелигентна автоматизация е един от начините, с които компаниите за финансови услуги могат да предоставят усъвършенстване в ефективността, подобрено клиентско изживяване и да намалят честотата на грешките. RPA комбинира ИИ с роботизирана автоматизация, за да замени хората в задачи, които преди са изисквали човешки интелект.

RPA може да се използва  в случаите от отваряне на  сметки, обслужване на клиенти, до  превенция на измами, като спестява на служителите извършване на  повтарящи се задачи и им предоставя време да се съсредоточат върху области, където човешкият интелект добавя най-голяма стойност. Роботизираната автоматизация носи по-голяма прозрачност на процесите, увеличава данните и ценните изводи от тях, правейки ги достъпни за фирмите.

Gartner прогнозират  значителен ръст на пазара  на RPA с очаквани прогнозни приходи  от продажбата на този софтуер в размер на 1,89 милиарда долара за 2021 и очакван двуцифрен ръст до 2024 г.

6. Софтуер за машинно обучение в битка с измамите и управлението на риска

 Използвайки  машинното обучение, доставчиците на финансови услуги също могат да направят значителни крачки напред в справянето с рисковете от измами, както от вътрешни, така и от външни страни. Машинното обучение дава възможност да се анализират случаи на измами и установяване на повтарящи се модели с цел по-бързо и по-ефективно откриване на бъдещи случаи.

По същия начин ИИ може да подпомага фирмите в процесите на управление на риска. Този софтуер позволява бързо да се обработват огромни количества информация, да се анализират минали инциденти с риск и да предоставят ранно предупреждение за потенциални бъдещи случаи.

Как да преодолеем предизвикателствата при имплементирането на ИИ

Едно от предизвикателствата, пред които са изправени традиционните финансови организации при внедряването на нова технология с ИИ, е привличането на подходящия технологичен доставчик или вътрешен талант, който да ръководи тези проекти. Партньорствата между традиционните фирми и по-гъвкавите технологични компании, сред които е и „Сирма Груп Холдинг“, помагат да се справите с това предизвикателство, защото те осигуряват по-рентабилно решение, в сравнение с това, изискващо мобилизиране на вътрешен ресурс  за развитие. 

През последните десетилетия „Сирма Груп“ дава възможност на компаниите от финансовата индустрия да оптимизират използването на цифровите технологии, за да увеличат ефективността, да намалят транзакционните разходи, операционния риск и да премахнат проблемите със сигурността.

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Софтуер

Последни новини

Коментари ()


Още от Софтуер
Облакът отново подкрепи силно бизнеса на Microsoft