Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Style

Коронавирусът натежава върху продажбите както на уиски, така и на вода в Китай

Десетки компании предупредиха за задълбочаващия се икономическия срив вследствие на вируса

Коронавирусът натежава върху продажбите както на уиски, така и на вода в Китай

Източник: Bloomberg/Stefan Wermuth

Икономическите щети от коронавируса нараснаха с над 500 млн. долара, след като Diageo и Danone предупредиха, че епидемията ще доведе до спад в продажбите на напитки в Китай, съобщава Bloomberg.

Diageo, производителят на уиски Johnnie Walker, заяви, че коронавирусът ще намали приходите му с цели 325 млн. паунда (422 млн. долара) тази година, след като баровете и ресторантите бяха затворени в много части на Китай. Danone, която стои зад популярната бутилирана вода Evian, заяви в сряда, че ръстът на продажбите за първото тримесечие ще се стопи.

Главният изпълнителен директор на Hermes International Аксел Дюма посочи, че е рано да се прогнозира кога китайският пазар ще се възстанови, след като разпространението на коронавируса се отрази негативно на разходите за луксозни стоки там. Френската компания затвори 11 магазина в Китай по-рано и отвори отново седем от тях.

Още по темата

Десетки компании предупредиха за задълбочаващия се икономическия срив вследствие на вируса. Заразените от болестта достигнаха над 80 000 души, а жертвите са 2700. Разпространение на заболяването в Европа и Азия доведе до 7,3% спад в индекса S&P 500 през последните три търговски дни.

Акциите на Diageo поевтиняха с 0,9% в Лондон, а тези на Hermes поскъпнаха с близо 0,3% в Париж. Ценните книжа на Danone отбелязаха ръст в цената с 0,53%.

Тъй като вирусът се разпространява и отвъд Китай, продажбите на места като Южна Корея и Япония също са засегнати, каза Diageo. Компанията заяви, че е трудно да се оцени продължителността на спада, въпреки че се очаква потреблението постепенно да се върне към нормалните си нива в края на фискалната година, която продължава до края на юни.

Danone понижи годишната си цел за ръст на приходите от 4% до 2% и намали целта си за рентабилност. Коронавирусът ще отреже около 100 млн. евро (109 млн. долара) от приходите за първото тримесечие, прогнозира производителят на Actimel.

От Hermes заявиха, че виждат потенциал за подобряване на ситуацията, въпреки че е трудно да се каже кога.


 

По статията работиха: Десислава Йорданова, редактор Елена Илиева
Още по темата: Style

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Style
Как коронавирусът удари спорта