IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Dropbox си осигури кредит за 600 млн. долара

Компанията може да осъществи IPO до края на годината

10:14 | 31.03.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Главният изпълнителен директор на Dropbox Дрю Хюстън. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Главният изпълнителен директор на Dropbox Дрю Хюстън. Снимка: архив Ройтерс

Американският технологичен концерн Dropbox Inc. договаря кредитна линия за 600 млн. долара от шест банки, водени от JPMorgan Chase & Co., докато се подготвя за първичното си публично предлагане, предава Bloomberg, като се позовава на анонимни източници, запознати с плановете на компанията.

Кредитната линия е потвърдена от банките и се очаква да бъде сключена в понеделник, казват източниците, които не желаят да бъдат идентифицирани, тъй като сделката не е финализирана. Финансовото обезпечение предоставя на Dropbox гъвкавост на фона на приближаващото се първично публично предлагане.

Базираната в Сан Франциско компания се среща с банкери, за да обсъжда плановете си за листване, твърдят източници, запознати с преговорите. Докато компанията не споменава конкретен срок, потенциалните консултанти смятат, че ще бъде готова да излезе на борсата до края на тази година. Dropbox и нейните кредитори отказват коментар по темата пред Bloomberg. 

Компанията и преди е заявявала, че не бърза да стане публична и че бизнесът ѝ може да стане рентабилен. Компанията има положителен паричен поток с годишни приходи от над 1 млрд. долара, заяви през миналото лято главният изпълнителен директор Дрю Хюстън. Dropbox може да посегне към кредита, ако възнамерява да се разширява по-агресивно или да осъществи придобивания, казва един от източниците. Компанията обаче не използва една по-малка кредитна линия, чийто срок вече изтича.

След като пусна услугата си през 2007 г., Dropbox успя да привлече верни последователи, които търсят възможност за съхраняване на снимки и други файлове в облака, което ги прави достъпни от всеки компютър или мобилно устройство. Така в началото на 2014 г. оценката на компанията достигна 10 млрд. долара, като тя се превърна в един от най-ценните еднорози в Силициевата долина (Терминът “Еднорог” се използва за стартираща компания, която е оценена на над 1 млрд. долара. Сред най-големите са Uber, Xiami, AirBnB, Palantir, Snapchat, Dropbox и Pinterest). Няколко месеца по-късно стартъпът си обезпечи кредит за 500 млн. долара от банков консорциум, воден от JPMorgan.

Конкурентната компания Box Inc., която също се занимава със съхранение на файлове, стана публична през 2015 г. След като в първия ден на търговия акциите ѝ се изстреляха нагоре, Box загуби 40 процента от пазарната си стойност в течение на същата година. 

Dropbox измести фокуса си върху продажбата на облачни услуга за по-големите корпоративни клиенти, което помогна за увеличаване на приходите. Компанията също така сви сериозно разходите, отчасти чрез изграждане на собствени центрове за данни, вместо да разчита за съхранението в облака само на Amazon.com Inc. „Растежът на Dropbox е окуражаващ, а кешовата наличност е впечатляваща в сравнение с повечето други еднорози в бизнеса“, заявява банкер, който следи отблизо сделката.

Паричният поток на Dropbox и по-предсказуемите приходи от абонамент правят компанията по-малко рисков кредитополучател от Snap. Желанието на Dropbox за сключване на новата кредитна линия е свързано със заместването на тази, която изтича, а не се определя от периода за IPO, казва човек, запознат с плановете. Компанията получава по-добри условия за създаване на нова кредитна линия от тези банки, отколкото за подновяване на предишната, пояснява той.

Освен JPMorgan, участниците в новата кредитна линия са Bank of America Corp., Deutsche Bank AG, Goldman Sachs Group Inc., Macquarie Group Ltd. и Royal Bank of Canada, допълват източниците. Предоставяйки голям кредит на компания, която все още не е печеливша, банките поемат известен риск, но и увеличават шанса да бъдат в ролята на поематели в евентуалното първично публично предлагане. 

Когато Snap Inc. търсеше консултанти за своето излизане на борсата, компанията обърна по-голямо внимание на банките, които бяха готови да ѝ отпуснат кредит в миналото, твърдят хора, запознати с въпроса. Освен бутиковата консултантска компания Allen & Co., кредиторите на Snap заемат основните места на поемателите в IPO-то, което им гарантира и най-високите такси. В същото време Bank of America отказа да отпусне заеми на губещата компания и въобще не попадна в списъка с поематели. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още