Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Какъв е ефектът от карантината върху България? Анализ на Google

Между 16 февруари и 29 март трафикът в заведения, търговски центрове, музеи и кина се е свил с 66%

Какъв е ефектът от карантината върху България? Анализ на Google

Снимка: Димитър Кьосемарлиев/ Investor Media Group

Google пусна нови данни за това как пандемията на коронавируса е свила потока от хора в магазините, публичните паркове и други места в над 130 държави, включително и в България.

Докладът за страната показва, че трафикът на места като ресторанти, кафета, търговски центрове, тематични паркове, музеи, библиотеки и кина се е свил с 66% в периода 16 февруари – 29 март.

В същото време посещенията в хранителни магазини, аптеки и дрогерии са спаднали с 36 на сто. Тук понижението е по-ниско спрямо това в заведенията, тъй като съгласно условията на блокадата у нас посещенията в този тип търговски обекти са позволени, докато много от кафенетата и ресторантите затвориха врати след 8 март.

Парковете, които вече е забранено да бъдат посещавани поради голямото струпване на хора, отбелязват с 32% по-малко трафик през посочения период. В тази категория попадат и местата за разхождане на домашни любимци, обществените градини и плажовете. Припомняме,  че разхождането на домашни любимци у нас е позволено в момента в парковете. Освен това забраната за посещения на паркови пространства беше въведена на 20 март, което е в края на следения от Google период и обхваща периода от 16 февруари до 8 март, когато все още не беше наложена карантина и не се препоръчваше изричното социално дистанциране.

На местата, свързани с градския транспорт, като спирките на метрото, автобусите и трамваите, трафикът е намалял с 58%.

След налагането на блокадата множество компании призоваха служителите си да работят от домовете си, ето защо движението на работните места се е свило с 29%.

При местата за пребиваване се наблюдава 11% ръст.

По отношение на спада на посещенията на ресторанти, кафенета, търговски центрове, кина и други от първата категория, първенец според данните на Google е Благоевград със 74% понижение, следван от Варна (72%) и Кърджали (71%). В София град по този показател понижението е със 70%, докато в Пловдив е с 68%. 

За София град са отчетени 35% по-малко трафик към хранителните магазини и аптеките, а в Пловдив то е 38%. При двата града се отчитат съществени разлики в посещенията на паркове. В София те са се свили с 42%, докато в Пловдив - с 33%. 

Докладите за мобилността, както ги нарича американският гигант, са в отговор на запитванията от здравните власти, които искат повече информация за това как хората се движат в градовете, за да могат да се борят по-успешно с разпространението на Covid-19, посочва звеното на Alphabet в публикация в блога си, цитирана от Bloomberg.

Всеки от докладите показва как трафикът в определени категории места, като паркове и транспортни центрове, се е свил в рамките на миналия месец. Информацията не дава данни за отделни места или хора.

Google може би има най-точните и подробни данни за местоположението на хората във всяка организация, публична или частна. Над 1 млрд. души в света използват приложението Maps, за да се ориентират до местата, в които живеят и пътуват, което дава на Google информация в реално време за това как хората се придвижват в средата си.

След като Covid-19 зарази над 1 млн. души и взе десетки хиляди жертви, правителствата се нуждаят от подобна информация, за да опитат да овладеят кризата и да решат как да процедират по отношение на налагането на карантина.

Същевременно защитниците на опазването на личните данни твърдят, че кризата дава безпрецедентен достъп на властите до лична информация, която може да бъде ползвана за шпионаж и потискане на населението и след приключването на казуса с вируса.

Google твърди, че докладите за мобилността на засягат поверителността на личните данни, защото използват само информация от хора, които са се съгласили да споделят локацията си с компанията, а данните не могат да бъдат свързани с индивидуалните акаунти.

Американският интернет гигант изрично посочва, че докладите не бива да се ползват за медицинска диагностика, прогнозиране и за целите, свързани с лечението на хора. Не на последно място не бива да се използва и за насока за планиране на лични пътувания.

„Точността на локациите и разбирането за категоризацията на местата варира от регион в регион, така че не препоръчваме използването на тези данни за сравняване на промени между страните или между региони с различни характеристики (например селски и градски части)“, пише Google.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (11)

   1| 2    
0
 
1
 
11
khao до: 0pk
преди 1 месец
Няма профилна снимка
така е, и ти си личиш ;)
5
 
1
 
10
0pk до: khao
преди 2 месеца
Eй, умното си е умно бре, отдалеч си личи! :D
1
 
6
 
9
khao до: mrynmryn
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Точно така е... 15 год. съм у тоя бранш!

Андроида на всеки ... ако не се лъжа 15 мин, репортва локацията ти... без значение дали си пуснал локейшъна или не ! Без значение дали имаш 3рд парти аппове или не!
Локейшъна чете от GPS-a, андроида ползва клетката към която си се вързал зада намери локацията ти !
2
 
3
 
8
khao до: дядя Вова
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
и за това ви шие отзад нон стоп ! :)
4
 
3
 
7
mrynmryn до: khao
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Не точно, хората сами се съгласяват приложенията, да им знаят местоположението, тъй като няма как гугълмапс да ти каже къде си, ако ти не го искаш. На тая база те си събират и данните. Аз примерно нета ми е изкл навън и не ползвам гугъл мапс, за да ми каже къде съм и от сорта.

Още от Web
Google следи потребителите и в "инкогнито режима" на браузъра си