Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Microsoft планира сериозно разширяване в Китай, за да навакса в облака

Пазарът на облачни услуги в страната се очаква да нарасне до 46 млрд. долара през 2023 г.

Microsoft планира сериозно разширяване в Китай, за да навакса в облака

Снимка: Bloomberg L.P.

Американският технологичен концерн Microsoft Corp. планира да изгради четири нови центрове за данни в Китай до началото на 2022 г. в рамките на по-широките си усилия за разширяване на капацитета си за обслужване в цяла Азия, твърди Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с корпоративната стратегия, които са пожелали да не бъдат посочвани, тъй като данните не са публични.

Разширяването на Microsoft в Китай е сред най-бързите за компанията на континента, след като през март тя обяви плановете си да разшири мрежата си от центрове за данни с по-голямо присъствие в северния регион около Пекин. Базираният в Редмънд технологичен гигант вече има шест центъра за данни в страната, управлявани от местния партньор 21Vianet, а сега се стреми да се възползва от стремглаво нарасналото в глобален контекст по време на пандемията търсене на интернет услуги.

Още по темата

Говорител на Microsoft отказва коментар.

Бързият растеж се задвижва от китайския бизнес, който бавно се дигитализира през миналите години, а сега мигрира към облака. Новите разпоредби, включително широк набор от укази за сигурност на данните, които влизат в сила през септември, също подтикват местните и чуждестранните предприятия да преминат към местно управление на данни и увеличаване на разходите за ИТ. Пазарът на облачни услуги в Китай се очаква да нарасне до 46 млрд. долара през 2023 г. според правителствена бяла книга, цитирана от Microsoft.

Подобно на Apple Inc., Microsoft разширява възможностите за съхраняване и управление на данни в Китай в съдружие с местен партньор, очаквайки бум в съхранението на данни и нуждите за управление. Но тя ще се конкурира с Alibaba Group Holding Ltd. и Huawei Technologies Co., двамата местни лидери в предоставянето на облачна инфраструктура.

Microsoft може да разчита на зрелостта и повсеместността на своите облачни услуги. Неговата корпоративна оферта Azure позволява на клиентите да хостват данни и да стартират приложения в облака, докато Office 365 предлага интернет базирани версии на познатите програми за обработка на текстове, електронни таблици и сътрудничество. Компанията заяви, че планираното разширяване в Северна Китай през 2022 г. „ефективно ще удвои“ интелигентния ѝ облачен капацитет в страната през следващите години.

Бизнесът с комерсиалния облак на компанията  за тримесечието, приключило на 31 март, отчита ръст на приходите с 33% до 17,7 млрд. долара. През същия период компанията отчете капиталови разходи за 6 млрд. долара и прогнозира, че ще вложи още по-висока сума през текущото тримесечие. Тя обаче не дава данни по отделни географски региони. 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Tencent трябва да се откаже от ексклузивните права за лицензиране на музика