Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Snapchat не успя да изпълни прогнозата за ръст на потребителите

Междувременно приходите на Snap нараснаха със 17 процента на годишна база, надхвърляйки очакванията на анализаторите

Snapchat не успя да изпълни прогнозата за ръст на потребителите

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Приложението за снимки Snapchat не успя да изпълни оптимистичната си прогноза за ръста на броя на потребителите през последното тримесечие. Избухването в началото на коронакризата се уталожи по-бързо от очакваното, заяви във вторник финансовият директор Дерек Андерсен. Броят на ежедневно активните потребители нарасна от 229 млн. на 238 млн. в рамките на три месеца. Самият Snapchat беше обещал обаче 239 милиона. Книжата на компанията майка Snap се обезцениха с шест процента след представянето на данните в извънборсовата сесия, предава Bloomberg.

Междувременно приходите на Snap нараснаха със 17 процента на годишна база до 454,2 милиона долара (малко под 394 милиона евро), надхвърляйки очакванията на анализаторите. Snap отново не зададе официална прогноза за приходите за текущото тримесечие, тъй като развитието на рекламния пазар е трудно да се предвиди предвид причинената от коронавируса криза. Вътрешните изчисления обаче определят ръста на продажбите на около 20 процента, заяви финансовият директор Андерсен.

Още по темата

Snapchat е успяла да привлече повече реклама от компании в игралния бизнес, стрийминг услугите и онлайн търговията - с други думи, от индустрии, които са сред победителите в кризата. Междувременно обаче няма приходи от туристическата индустрия. През третото тримесечие рекламните приходи също така традиционно се обуславят, освен всичко друго, от спортни събития и премиери на филми - и двете обаче са малко вероятни през тази година. Не е ясно и до каква степен компанията може да спечели от рекламния бойкот срещу Facebook.

Snapchat първоначално стана популярен с идеята за изчезващи снимки. Междувременно приложението за снимки се превърна във важен канал за политиците и медиите за достигане до по-млада аудитория.

Компанията работи за трансформиране на бизнеса си, подобрявайки предложенията за рекламодатели след нестабилността, която последва първичното ѝ публично предлагане за 2017 г. По това време Snap замени топ мениджърите, преработи приложението си и подобри своя продукт за Android, помагайки на компанията да расте на пазари извън САЩ и Европа. Оптимизмът за възстановяването доведе до ръст от 52% на цената на акциите тази година. Сега се търгува близо до нива, невиждани от IPO-то ѝ.

Анализатори твърдят, че имат големи очаквания за Snap, особено след срещата на разработчиците на компанията, на която бяха подчертани възможностите за привличане на повече приходи от потребителите. Компанията от години инвестира в добавена реалност за електронна търговия - като пробване на обувки практически от дома - което има потенциал да стане често срещано явнение, тъй като потребителите се насърчават да останат у домовете си.

„Това е 4,5-звезден резултат, а купувачите вероятно очакват 5-звезден резултат“, казва Рохит Кулкарни, анализатор от MKM Partners.

Тримесечната загуба нарасна до малко под 326 млн. долара от 255 млн. долара година по-рано. Освен всичко друго, Snap се позова на еднократни специални постъпления преди година. Главният изпълнителен директор Джеръми Горман подчерта, че дебатът е „отворил врати" за Snap. В същото време тя очерта ясна разделителна линия спрямо Facebook: В Snapchat било невъзможно един непроверен потребител да изпраща публикации до цялата общност и тази разлика била важна за много марки.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Военни артефакти - първите продукти, продадени и купени през eBay у нас