Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Търг ли? Повечето потребители на EBay нямат време за това

Мобилните потребителите на EBay прекарват в сайта с 25% по-малко време спрямо хората, ползващи сайта от компютър

Търг ли? Повечето потребители на EBay нямат време за това

 EBay от години се опитва да разшири бизнес модела си, така че той да отиде отвъд наддаването. Снимка: Ройтерс

Онлайн търговете бързо губят популярност. По-малко от 15% от всички, публикуващи обяви в EBay, в момента предпочитат да пускат стоките си на търг, сочи изследване на Университета в Станфорд. Вместо това повечето продавачи избират да предложат продуктите си с опция "Buy It Now" (купи веднага), което превръща eBay по-скоро в конвенционален сайт за електронна търговия, отколкото в пионер при онлайн търговете, какъвто беше през 1990-те години, пише BusinessWeek.

Отчасти промяната се дължи на факта, че хората предпочитат да отделят повече свободно време за други сайтове като Facebook и YouTube. Така все повече потребители решават, че не си струва да чакат дни, преди да разберат дали ще станат собственици на дадено изделие.

Още по темата

"Хората искат да вършат нещата бързо", обяснява Лиран Ейнав от Университета в Станфорд. "Някои предпочитат да отидат на гаражна разпродажба и да намерят добри сделки, но повечето хора мразят това".

Тази бърза динамика на пазаруване се ускори още повече с мобилните телефони: според изследването мобилните потребителите на EBay прекарват в сайта средно с 25% по-малко време спрямо хората, ползващи сайта от компютър.

Най-голямото преимущество на формата на онлайн търговете - да купиш нещо на много изгодна цена и да намериш най-невероятните предмети - също губи част от целта си благодарение на изобилието от електронни магазини с публикувани цени.

Ползите от всичко това? Купувачите, готови да наддават, имат възможност да сключат по-изгодни сделки. През последните години предметите, предлагани на търг, са се продавали на цени с около 16% под тези на подобни предмети, предлагани на фиксирани цени, сочи докладът.

Никой от тези факти не е новина за EBay, които от години се опитват да разширят бизнес модела си, така че той да отиде отвъд наддаването. През 2008 г. компанията промени алгоритъма си за търсене, за да подрежда резултатите по-скоро по значимост, отколкото по оставащо време. Това доведе до голям спад на търговете. Все пак отдръпването от аукционите не вреди на резултатите на фирмата: миналата година сайтовете за продажба на EBay в интернет са генерирали приходи за 6,1 млрд. долара или с 12% повече в сравнение с 2011 г.

 

По статията работиха: Цветина Борисова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Акциите на Box се сринаха с над 9% след нова инвестиция