Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Йоана Замфир: Макроикономическите сътресения влияят на рекламния пазар

Наблюдава се възход на добавената реалност в сферата на рекламата, твърди творческият директор на MRM/McCann Romania

Йоана Замфир: Макроикономическите сътресения влияят на рекламния пазар

Снимка: Личен архив

Йоана Замфир може да се похвали с редица признания, включително избора ѝ от международно жури за „Копирайтър на годината“ в родната ѝ Румъния. Йоана бързо успява да се изкачи в йерархията в рекламната индустрия и в момента е творчески директор на MRM/McCann Romania. Сред другите ѝ награди се нареждат призове от Cannes Lions, D&AD, Clio Awards, LIA, Eurobest и други. С Йоана коментираме случващото се в рекламната индустрия в момента, най-успешните ѝ кампании и влиянието на макроикономическите сътресения върху бранша.

Кое беше най-голямото Ви професионално предизвикателство, когато се присъединихте към екипа на McCann World в Букурещ?

- На първо място аз станах част от екипа два пъти. Първо бях начинаеща, още 23-годишна. Тогава предизвикателството беше просто да се справя с всичко от деня. Беше силно конкурентна, много мъжка среда и винаги разказвам истории за това как повечето момичета в творческите или клиентските услуги често си поплакват в тоалетната. Наясно съм, че това много изискващо работно място ме е оформило и ме е направило по-силна, и определено ме е направило твореца, който съм днес. Все пак трябва да призная, че имаше определено ниво на трудност.

След като станах творчески директор на групата, напуснах за година, за да водя творческото подразделение на друга агенция. След това се върнах, за да управлявам водещата дигитална агенция в Румъния MRM/Mccann. Сега предизвикателството е напълно различно и е предимно за това как да се справя с мащаба на нещата. Има над 20 големи клиента и над 30 души, които управлявам. В момента въпросът е по-скоро да оформя и усъвършенствам моя вид управление и да запазя всички части заедно, да балансирам между работата и политиката и да бъда източник на вдъхновение дори и в най-лошите ми дни.

Още по темата

Трудно ли е да откривате смислени истории за разказване чрез кампаниите в момент, в който всички, най-вече инфлуенсърите, се опитват да разказват истории нон-стоп?

- Ако трябва да съм честна, винаги е било трудно, но сега може би е малко по-трудно и конкуренцията е по-голямата. И не става дума само за инфлуеънсърите – всички се превръщат в създатели на съдържание. Хората като мен и Вас, сме създатели на съдържание. Като компания се конкурираме с много хубаво съдържание в YouTube, с всяко лудо предизвикателство в Tik Tok. Но аз вярвам в нас. Вярвам в трудно откритите истории, които пасват на нашите брандове. В бъдеще трябва да създаваме тенденции в разказването на истории и в развлечението, не просто да следваме това, което правят другите. Нищо, на което му липсва магия, няма да работи.

Коя от кампаниите, по които сте работили, Ви е любима и защо?

- Имам много лична връзка с работата си, ангажирам се силно, така че много от кампаниите имат специално място в сърцето ми по различни причини. Първата ми мисъл беше за Bihor Couture. Тя помогна Румъния да достигне до всяко кътче на света и спечели всичко от гледна точка на рекламни награди, но не това е причината да ми е любима. Това беше моята първа голяма кампания, в която ръководех хора, и имам чувството, че не ги предадох през целия този процес: борихме се с несъществуващи бюджети, одобрения, клиентски притеснения, пиар рискове и дори известна омраза от индустрията, и в крайна сметка се оказахме на върха. Смятам това за моето първо и най-ключово преживяване като лидер.

Как използвате нови технологии, за да намирате иновативни начини за свързване с потребителите?

- Ако започнем от самите технологии (което е единият начин, но определено не е единственият и вероятно не най-добрият), ще търсим онова дигитализирано човешко поведение, което намираме за вълнуващо и адекватно. Какво може тази част от технологиите, какво може да означава използването ѝ за живота на един човек, каква нужда може да задоволи? Започвайки от това, можем да отидем по-далеч и да създадем адекватна работа, която да докосне потребителите.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
NBA се подготвя за по-голяма експанзия в Африка