IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Йоана Замфир: Макроикономическите сътресения влияят на рекламния пазар

Наблюдава се възход на добавената реалност в сферата на рекламата, твърди творческият директор на MRM/McCann Romania

13:14 | 23.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Личен архив</em></p>

Снимка: Личен архив

Кои технологии са се доказали като най-добрите нови маркетингови инструменти във Вашата работа?

- Определено смятам, че има възход на добавената реалност и технологиите за потапяне в преживяването, но не бих коментирала технологиите като нещо изолирано. Технологиите са нищо без човешката проницателност, без полезния или развлекателния компонент, така че вярвам, че трябва да се фокусираме повече върху извличането на такава стойност. Можем да създадем нещо голямо дори с една публикация в Instagram, ако посланието е достатъчно голямо и има влияние.

See It Be It Bulgaria поставя фокуса върху добрите жени лидери. Защо жените постепенно биват повишавани за постиженията си, докато мъжете могат да получат висока позиция само заради показването на потенциал?

- Да. Трябва да призная, че това е болезнена истина. Донякъде вероятно е свързана с идеята за мъжкия клуб, с факта, че от толкова много години рекламата е водена предимно от мъже, особено творческата част. По принцип има естествена тенденция за издигане на лидери, които приличат най-много на теб, така че да го отдадем на простата биология. Времената се променят, така че може би след 10 години, с увеличаването на новите жени лидери, нещата ще станат много по-честни. Майка ми постоянно повтаряше: „Трябва да работиш два пъти повече“. Хубавото е, че можете да станете по-уверен и само от постиженията – не от потенциала, така че бъдете сигурни, че когато жените са повишавани, те са готови за тази работа, така че внимавайте.

Как вдъхновявате и мотивирате екипа си всеки ден?

- Важно е постоянно да сте като мажоретка – да държите понпоните и никога да не ги изпускате. Ако вие не сте в настроение, със сигурност и останалите няма да са. Те трябва да знаят, че са рокзвезди, а когато не са, да знаят, че просто можем да се пошегуваме с всичко това. В такива моменти им споделям за моите трудни периоди в миналото, разказвам истории за моите слабости. Освен това им напомням, че макар работата ни да е абсолютно фантастична и да ни се отплаща всеки ден, ние далеч не сме мозъчни хирурзи, така че ни е позволено да допуснем грешка или две. Това помага за сваляне на напрежението.

Търговската война и макроикономическите вълнения предизвикателства ли са за екипа Ви в момента? Налага ли се да променяте рекламни стратегии, само защото някои клиенти на определени пазари са по-внимателни към разходите си?

- Да, със сигурност ни влияе. Наблюдаваме свиване на бюджетите от известно време. Всъщност има бавна промяна и за наше щастие бюджетите се насочват към дигитално и брандирано съдържание, така че зависи от нас да докажем, че това е правилният път.

Кои три книги за маркетинг и реклама бихте препоръчали?

- Нещо повече от книги за маркетинг. Най-искрено препоръчвам четенето на Wired или the Economist всеки месец. В тях можете да откриете всички тенденции, данни и разговори с всеки в рекламата, когото трябва да знаете.

Йоана Замфир ще бъде сред лекторите на българското издание на програмата See It Be It, което ще се проведе на 27 октомври в Inter Expo Center в София. На него Йоана ще коментира темата  "Girls who ask for it". 

Investor Media Group е медиен партньор на събитието. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:02 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още