Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Възходът и падението на най-голямата компания за круизни плавания в света

1500 души дадоха положителни проби за коронавирус на круизни кораби на Carnival, а десетки от тях починаха

Възходът и падението на най-голямата компания за круизни плавания в света

Снимка: Carina Mask/Bloomberg

След ужасяващото потъване на Costa-Concorida през 2012 г. и проблемите с кораба Carnival Triumph през 2013 г. Компанията Carnival Corporation отново има проблеми, този път заради коронавирусната криза, пише френското издание на списание Slate.

Дори след началото на блокадата в редица страни в света корабите на Carnival останаха в морето, плавайки в очакване да акостират на безопасно място. Нито едно пристанище обаче не беше готово да ги приеме, което принуди екипажа, а в някои случаи и пътниците да останат на борда при необичайни условия.

В крайна сметка над 1500 души дадоха положителни резултати за COVID-19 на корабите на Carnival. Десетки души починаха, в някои случаи дори на плавателните съдове.

Многобройни скандали

Секторът на круизните кораби има особено място в колективното съзнание. Той е синоним на прекомерности във всякакъв смисъл – твърде големи кораби, гигантски бюфети с храна на корем, орди от туристи, които щурмуват малките пристанищни градове...

Круизните кораби предизвикват все повече вниманието на медиите заради инцидентите, които се случват на тях – съмнителни хигиенни норми, епидемии, без да се споменават ужасяващите инциденти през последните десет години с кораби на Carnival.

Точно те се озовават на първите страници на вестниците и привличат вниманието на обществеността, но трябва да се отбележи, че на кораби на Carnival са се случвали и сексуални посегателства, а компанията многократно е била осъждана за замърсяване.

Още по темата
Всичко това е свързано със странната природа на пазара на круизни плавания. В сектора компанията Carnival е най-голямата в света, тя разполага с над сто кораба, на които пътуват близо половината от пътниците на круизни кораби в света. Историята й е дълбоко свързана с индустрията на круизните плавания и тя обяснява много неща в развитието на сектора.

В миналото корабите са били единственото налично средство за прекосяване на океаните. Те стават все по-бързи и по-обемни и достигат апогея си в средата на XX век. През 1952 г. корабът United States успява да прекоси Атлантическия океан само за три дни и половина, което е доста бързо за кораб.

Проблемът е, че в средата на XX век самолетите, чиято скорост е доста по-висока, стават много удобни и евтини и конкурират сериозно корабите.

През 1958 г. за първи път в историята повече хора пресичат Атлантическия океан по въздух, отколкото по вода. 12 години по-късно самолетите съставляват 96% от трансатлантическите пътувания.

Маркетингов удар

Прекосяването на океана с кораб е почти свършено. Много компании се оказват с цели флотилии от гигантски и отчайващо празни кораби.

„Оттук започва развитието на круизните кораби“, казва социологът Рос Клейн, специалист по сектора на круизните плавания. „Оказвате се с всички тези кораби, които са станали безполезни и трябва да направите нещо по въпроса. Решението е да се превърнат в кораби за прекарване на свободното време, почивка, круизни плавания“, отбелязва той.

Според Рос Клейн круизните кораби са били измислени от хора, които не са познавали епохата на пътуванията с кораб и са искали да преоткрият поезията, дори ако се налага плавателните съдове да се въртят в кръг вместо да пътуват от точка А до точка Б.

Сред предприемачите, които се впускат в този напълно нов сектор, е израелски имигрант на име Тед Арисън, който основава в САЩ компанията Carnival.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
1
 
3
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Очевидно авторката не е запозната материята и вероятно неволно е написала куп лъжи. Или поне искам да вярвам, че е така. Очевидно е, че никога не сте стъпвали на круизен кораб и сте останали с впечатлението, че всички круизни компании са разграден двор. Моля, проверете си фактологията, преди да пишете откровени глупости.
0
 
2
 
2
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Тази статия е пълна с невярна информация, дори и като започна с твърдението за както каза не информираната авторка “ хигиенни норми “. Г-жо Чобалиглв не се ли притеснявате когато пишете не вярна информация. Вие качвала ли сте се на круизен кораб, може ли да сравните чистотата и с чистотата на хотелите и качеството на самата услуга. Компанията плаща огромни данъци и такси във САЩ и е работодател на 150000 човека и дава възможност на почивка на милиони хора с един чудесен продукт. Относно замърсяването което също е пълна лъжа и имате късмет че статията ви не се чете от адвокати на компанията за да ви сложат на мястото с тези лъжи, аз съм сигурен че вие за един ден в домашни условия правите повече вреди на природата от един голям кораб. Имате ли представа че всичко на кораба се рециклира, и разделя по добре и от в Швеция, как си мислите че корабите плават в САЩ с техните закони това да не е Черно Море което около Варна вече е кафяво. Моля ви се не се излагайте и преди да пишете проверявайте никога не предполагайте това винаги води до глупави статии като вашата днес, би било хубаво да се коригирайте, пишете за реномиран новинарски сайт.
1
 
1
 
1
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Г-жо Чобаликова, Онемях, то бива бива ама чак пък толкова вие направо сте се уляла с лъжите.Незнам от къде сте взели тази лъжлива информация, но статията има много неверни данни, да бяхте я проверили, най малко от две места. Поне снимка да беше на правилната компания.

Още от Zoom
Коронакризата вкара Hugo Boss в тъмночервената зона на загубите