IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Австрия иска гръцката железница, но само като подарък

Според изпълнителния директор на ÖBB Кристиян Керн австрийският жп превозвач не би платил нищо за гръцката TrainOSE

12:56 | 28.07.15 г. 38
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Австрийските федерални железници (ÖBB) имат интерес към придобиване на гръцката държавна железница TrainOSE. Австрийският концерн обаче не желае да плати пари за сделката, пояснява директорът на ÖBB Кристиян Керн в интервю за списание местното списание Trend.

„Ние ще прегледаме компанията. Но, познавайки добре гръцката железница, с почуда гледам на стойността, която искат (властите в Гърция, б. ред.) да постигнат", казва Керн. „Ако погледнем сериозно към гръцката железница, бих изключил напълно да платим положителна покупна цена", казва мениджърът.

Гърция трябва да набере 50 млрд. евро през следващите години чрез приватизация на активи държавна собственост. Това поне е един от ангажиментите, който силно задлъжнялата страна обеща на другите страни от еврозоната като предпоставка за мостовия кредит, с който страната трябва да изкара, докато се сключи новото споразумение за помощна програма. Експерти обаче смятат, че сумата е напълно илюзорна.

Гръцката държавна железница е един от централните обекти за приватизация, с който правителството на Алексис Ципрас възнамерява да генерира приходи. В списъка за т. нар. предварителни действия  ("prior actions") TrainOSE е изрично спомената.

И предишното правителство се опитваше да осъществи продажбата на жп компанията. По онова време за възможна цена се спрягаше сумата от 200 милиона евро. Въпреки това обаче при идването си на власт през януари правителството на СИРИЗА замрази проекта за приватизацията на TrainOSE.

Все още не е ясна дори приблизителната действителна стойност на концерна. От една страна, след една оздравителна програма през 2013 г., TrainOSE отново отчете печалба, но от друга страна един нов собственик би трябвало да инвестира значителни суми, защото жп мрежата на страната е много стара.

Според изследване на Европейската комисия само 17% от жп линиите в Гърция са електрифицирани, докато средностатистическото равнище в ЕС възлиза на 54%. В България например нивото на електрификация към 2009 г. възлиза на около 60% от общата дължина на мрежата.

Всичко по темата - тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

8
rate up comment 17 rate down comment 6
bgMan
преди 8 години
Тоя michaelis12 не е куха лейка.Тоя е красная лейка.Всичките му постове отговарят 100% на руската външнополитическа линия и абсолютно нищо друго. Абсолютна красная форумна лейка без никакво въображение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 3
michaelis12
преди 8 години
на мене ми звучи кат ирония квот си написал кво да се разправям ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 5
misanthrope
преди 8 години
абе михале, знае че си ***, ама чак че не можеш да четеш, не знаех. Ти чете ли какво съм написал, а куха лейко ***?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 13 rate down comment 8
michaelis12
преди 8 години
ae misanthrope кво да им подарят там влаковете и хората да се возят и да плащат билети и от нищо тея да праят нещо така ли ? Ти падладел ли си? Същото се случва и при нас какво са подобрили EVN, Westinghouse и Чез ?!? да не са напрайли нова атомна централа или далекопроводи или нови Марици ? Всичкото е построено от Тато на времето тея не са дали една стинка само извличат, како толкова ти се е подобрил стандарта като са ни взели австрийците, че то в BILLA, LIEDL и DM цените в България сa по-високи от Австрия ве, че и тока и той ти нормален ли си ве ??!?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 12 rate down comment 4
bgMan
преди 8 години
Гръцката TrainOSE е в плачевно състояние и освен това има прекалено много (дори някои излишни) социални утежнения. Тя, както и много други държавни предприятия се използват за инструмент, с който да се източват от бюджета огромни суми за социални привилегии на гръцките семейства и братчедите до 11-то коляно.Гърците 10 години се надяват от ЕС са им "подарят" пълно железопътно електрифициране и осъвременяване но досега не е минал номера.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 6
misanthrope
преди 8 години
Абсолютно. Най-наглото племе от мошеници в Европа. Където ходят, само мизерии и съсипия. Гадни *** са австрийците. Нищо, което са придобили в чужбина, не е прокопсало. Само скубят печалба и разпродават, Никакви инвестиции, никакво развитие, никаква социална политика
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 5
Mesoiadess
преди 8 години
Железниците имат такъв дълг , че са непродаваеми . Значи не могат да покрият изискването за фонд с активи от 50 милиарда . Каква програма ще подписват тогава ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 17
michaelis12
преди 8 години
Ииибаси тея австрийците кви са от тарикат на горе, ако искат напрао да се нанесат там и да се махнат хората ***, както на нас ни продават нашия ток..... Те тва прай запада само бута къщите на хората
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още