Големи хранителни вериги нерегламентирано са координирали търговската и маркетинговата си политика, съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията.
Според комисията е извършено нарушение от страна на "Метро Кеш енд Кери България" ЕООД, "Билла България" ЕООД, "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД, "ХИТ Хипермаркет" ЕООД, "Максима България" ЕООД и "Пикадили" АД.
Нарушението се състои в прилагане на общи механизми за координиране на търговската
политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяването на промоции.
В хода на производството комисията е установила, че търговските вериги непряко са обменяли чувствителна информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и относно маркетинговите стратегии на конкурентите.
Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи.
Определението не подлежи на обжалване. В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
преди 14 години Не разбрах какво е доказателството на КЗК? Или това е поредния кьорфишек? Защото моето впечатление е, че преди да дойдат веригите нашите търговци-тарикати се картелираха много повече. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Що бе нека правят и това щом ще е по-евтино. Но аз мисля,че тук е засегнат БЪЛГАРСКИЯ МУТРЕНСКИ БИЗНЕС МОДЕЛ. Т.с. сега нашите мутри, които разбире се са наказателния отряд на крадливите и мафиотизирани бизнесмени, няма да могат да изнудват и да спекулират с цените на стоките както си знаеха. Сега големите супермаркети са независими от мутренизацията и сами определят финансовата си политика. Колко малки бълг. търговци, производители и бизнесмени бяха изнудвани и принуждавани да продават и произвеждат на загуба от мутрите. До там я докарахме, че вече нямаме никакво дребно производство заради мутрите и техните попечители. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години ха ха КЗК откри топлата вода. Това се прави от години на пазара в БГ. Всеки гледа в паницата на другия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар