След огромни загуби през първото полугодие шведският автомобилопроизводител Saab подаде молба за защита от банкрут, съобщи CNBC.
Собственикът на автомобилния концерн - Swedish Automobile, поясни, че започва „доброволна реорганизация“ на компанията заради „ограничените разполагаеми финансови средства, за да бъде подсигурена стабилността на автопроизводителя в краткосрочен план, докато се набере допълнително финансиране“.
Saab изпитва сериозни финансови затруднения вече месеци наред. Първо, след кошмарни преговори с бившия собственик General Motors, брандът беше купен от Spyker Cars, след като Koenigsegg Group се отказа от сделка с американския автомобилен гигант. В последствие Spyker се преименува на Swedish Automobile NV.
Saab не беше далече от възможността да получи германска подкрепа, но преговорите с BMW за сътрудничество в производството се провалиха. Компанията се опита да пробие и на китайския пазар в опит да се спаси и да възобнови спряното през април тази година производство в заводите в Швеция. Компанията подписа предварителен договор с китайския концерн Youngman Lotus Automobile за придобиването на 29,9% от компанията майка Spyker Cars. Китайците са били готови да платят 136 млн. евро за пакета акции.
Преди това китайският дилър на автомобили Pangda инжектира в шведската компанията 109 млн. евро срещу 24% от акциите й, а фирмите ще създадат съвместна компания с дялово участие 50 на 50 процента за автомобилите Saab в Китай.
Към средата на годината обаче стана ясно, че шведската автомобилна компания няма как да плати заплатите на своите служители и работници. На фона на исканията на кредиторите започна разпродажба на имоти, за да се набавят свежи средства.
Продадената през 2010 от General Motors на Spyker Saab страда от липса на финансови средства. След сделката компанията натрупа дългове за над 100 млн. евро и не можеше да плаща своевременно сметките на доставчиците си. Те, от своя страна, предпочетоха временно да преустановят доставките на някои от най-важните части.
За Saab работят 4000 души в Швеция, повечето в завода й в югозападния град Тролхетан. За подизпълнителите й обаче работят около 25 хил. души.
След като новите затруднения на компанията станаха известни, акциите на концерна през миналата седмица спаднаха с почти 13% до 67 цента.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 14 години СААБ не го продадоха на руснаците и скоро ще съжаляват, защото утре вероятно ще го купят китайците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар