IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нова вълна от безработни във Видинско след изграждането на Дунав мост 2

В последните месеци 60 специалисти, работещи по проекта, са освободени, очакват се и още съкращения

14:05 | 27.12.12 г. 6
Нова вълна от безработни във Видинско след изграждането на Дунав мост 2

Нова вълна от безработни очакват от бюрото по труда във Видин след края на изграждането на „Дунав мост“ 2. Проектът е към своя край и през последните три месеца са били освободени 60 специалисти, отбелязва БНР.

Останалите без работа служители вече са регистрирани в бюрото по труда и ще получават обезщетения в продължение на между 4 и 12 месеца, съобщава директорът на институцията Владимир Георгиев. Той допълни още, че очаква да бъдат освободени още 250 души, тъй като те вече са изпълнили своята задача и няма какво да работят.

Във Видинско нивото на безработица е почти два пъти по-високо от средното за страната – над 22%. Освен строителите от „Дунав мост“ 2  през декември в бюрото са регистрирани и още 164 души без работа. В същото време са обявени 64 свободни работни места, но само две от тях са за специалисти с висше образование.

„Дунав мост“ 2 е проект, очакван няколко десетилетия. Той ще свърже българския град Видин с румънския Калафат, а надеждите са да оживи икономиката на региона. Тепърва предстои ремонт на пътната инфраструктура – в тежко състояние например е пътят Ботевград – Мездра, който е важна част от трасето.

Изграждането на „Дунав мост“ 2 струва над 225 млн. евро. Прогнозите на българския транспортен министър Ивайло Московски са, че съоръжението ще се изплати за между 12 и 15 години. Годишно през моста ще преминават над 100 хил. превозни средства, допълват от транспортното министерство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:11 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 4 rate down comment 2
albobo76
преди 11 години
Това е обемът е с инфраструкторните проекти. Те стимулират икономиката и заетоста с малко и за кратко, но пък увеличават дълговете с много и за дълго.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 1
slavkovrr
преди 11 години
Е, като няма пътища към този Дунав мост , кой ще минава по него и на къде?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 0
rover
преди 11 години
Пътят Ботевград - Мездра е идеален като настилка, но е с една лента за движение в една посока и с много завои. Стават задръствания заради тирове.В тежко състояние е пътят Видин - Монтана. Два пътя има дотам, но и двата са отвратителни. Само дето никой не говори за Видин - Монтана, като че ли новият мост на Дунав е между Враца и Мездра.Видин е изолиран от останалата част на България. Това е неоспорим фактЗапомнете - път, в истинския смисъл на думата, от Видин за Монтана няма..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
Деляна
преди 11 години
Разбира се - Ботевград - Мездра. Благодаря ви за корекцията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 1
iivanoff
преди 11 години
Има ли разлика - карай да вървят новините... да ни става хубаво... че "всичко се развива"!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
Rumen_
преди 11 години
Благоевград Мездра е доста дълъг път. Да не става въпрос за Ботевград - Мездра?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още