IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Добрите времена за германските пивовари остават в миналото

Индустрията закъсня с мерките, които да я спасят от намаляващата консумация в Германия, смятат производители

13:24 | 19.04.14 г. 2
Автор - снимка
Създател
Добрите времена за германските пивовари остават в миналото

Пивоварната индустрия в Германия има вековна история, но за много производители добрите времена вече остават назад, пише в свой анализ Reuters. През последните 25 години консумацията на бира в страната е намаляло с 1/3, като само за миналата година продажбите са се свили с 2%.

Силната конкуренция между производителите е причината за намаляването на цените на бирата. Пивоварите са изправени и пред предизвикателството на двуцифрения ръст на цената на електричеството, поскъпва стъклото и основната суровина – малцът.

Като знак колко сериозна е ситуацията на пазара е и че през миналата година пет германски пивоварни компании бяха обвинени в ценови картел. Пазарът започна да изхвърля и малки фамилни пивоварни, сочат данните на Германската бирена асоциация (DBB).

Преди две десетилетия пивоварните в Германия процъфтяваха, подкрепени от бум в търсенето. Компаниите обаче пропуснаха тенденциите, като например увеличеното търсене на ароматизирани бири. Пивоварите не инвестираха достатъчно и в развиващите се пазари, смятат производители, цитирани от Reuters.

Като цяло германците все още пият най-много бира на глава от населението в Европа, дори и спрямо съседните държави Австрия и Чехия. Младите германци обаче предпочитат високоалкохолни напитки или плодови сокове.

Затова и износът е един от изходите, който да помогне да бъде преодоляно свиването на вътрешното търсене. За съжаление германските производители са изпуснали най-подходящия за това момент. Сега вече компаниите се обръщат към останалия свят, но вече е късно, коментира Йозеф Шрьодлер, директор на пивоварната Weihenstephan.

Неговата компания обаче е едно от изключенията и в момента на износа се падат 60% от продажбите на пивоварната., собственост на провинция Бавария. Най-голям ръст има в САЩ, особено в Ню Йорк, добро представяне има бирата на Weihenstephan на пазарите в Австрия и Италия.

Ключ към успеха са и иновациите, като например подобряването на вкуса на безалкохолната бира и създаването на нови вкусове, посочват още производители на бира в Германия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:07 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 0
SSIW
преди 10 години
Наздраве, докато не са направили всичката бира безалкохолна...Как казваше FlashTrade ? ...УЖАС !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
SSIW
преди 10 години
"Ключ към успеха са и иновациите, като например подобряването на вкуса на безалкохолната бира и създаването на нови вкусове, посочват още производители на бира в Германия."---------------------Ами ако успеят да се впишат в космическата или хай-тек индустрията, това също ще е решение за финансовото оцеляване на компаниите, но също както и производството на безалкохолна бира, това си е просто друг бизнес, нямащ нищо общо с пивоварството.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още