IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите от продажби на бира намаляват и през 2013 г.

Спадът за последните пет години е 11%, отчитат от Съюза на пивоварите в България

10:09 | 28.02.14 г. 3
Приходите от продажби на бира намаляват и през 2013 г.

През 2013 година очакванията за устойчив ръст на пазара на бира у нас не се осъществиха, а започналият от началото на кризата спад в приходите от продажби на пиво се е запазил, отчитат от Съюза на пивоварите в България (СПБ).

Според публикувани от "Ърнст енд Янг" данни за българския бирен пазар намалението на приходите от продажби на бира за последните пет години възлиза на 11%.    

Членуващите в Съюза пивоварни предприятия (”Болярка ВТ” АД, „Бритос” ЕООД,“Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг  България” АД, “Ломско пиво” АД), общо заемат около 95% от бирения пазар в страната. През 2013 г. те са реализирали 5,116 млн. хектолитра пиво, което е с 1% по-малко от продажбите през 2012 година. Запазва се тенденцията за най-голям дял на консумацията в РЕТ бутилки - 60,5%. Делът на стъклените бутилки е 25,5%, кенове –8,5%, кегове  – 5,5%.

От бранша за поредна година отчитат спад и в консумацията на бира в стъклени бутилки и наливно пиво - продажбите на т.нар. „студен” пазар (в заведения и ресторанти) продължават да спадат, за сметка на продажбите за консумация вкъщи през магазинната мрежа (т.нар. „топъл” пазар). Тази тенденция може да бъде определена като трайна за българския пазар и е отражение на покупателните възможности и нагласи на потребителите у нас, смятат от бранша на пивоварите.

Направените инвестиции в дълготрайни материални активи през изминалата година са на обща стойност почти 57 милиона лева, съобщават още от Съюза на пивоварите. Извършени са реконструкции, модернизации и автоматизация на цехове, изграждане на нови производствени корпуси, монтиране на нови бутилиращи и пакетиращи линии, откриване на складови и логистични бази, реновиране на административни сгради.

През 2013 година в  портфолиото на българските пивовари са добавени 11 нови разфасовки и 3 нови асортимента на традиционни марки бира. На пазара са позиционирани 16 опаковки пиво в нов дизайн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:13 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 4 rate down comment 0
Jorkata
преди 10 години
Определено една българска жива бира ще дойде добре на пазара - и без това масовоте бири вече са почти едни и същи на вкус.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
Ми като са *** и спряха Болярката Вайс тия вездесъщите, първите, та и тъмна Болярка вече няма наливна... Не ща да пия чужди бири на чужди цени, дет се правят у нас.Едно Столично остана Пу! Анатема :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 0
bgMan
преди 10 години
Наблюдение на руски рибари:Ако вечерта рибата се захрани с водка, сутринта кълве много добре на бира.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още