IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Barnes & Noble се връща към корените си

Компанията отново насочва вниманието си към книжарниците в колежите, виждайки в тях добър източник на приходи

17:20 | 08.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Веригата американски книжарници Barnes & Noble, която започна дейността си през 1965 г., отваряйки университетска книжарница в Ню Йорк, е решила да се върне към корените си, предава Ройтерс.

Идеята ѝ е да засили присъствието си в кампусите на колежите. Само през миналата година студентите са харчили средно по 1200 долара за учебници и учебни пособия, а това вероятно е причината компанията да се насочи отново натам.

В момента Barnes & Noble е втората компания с най-много книжарници в колежите - общо 696. Плановете ѝ обаче са до пет години нейните магазини да се прострат в 1000 локации, разкрива Макс Робъртс, изпълнителен директор на компанията, отговарящ именно за бизнеса в колежите.

Barnes & Noble си поставя за цел да създаде по-хубави и големи книжарници, с което да надмине основния си конкурент в бизнеса Follett Corp., който в момента има повече от 940 магазина.

Около 45% от американските колежи все още управляват сами книжарниците си. Според Националната асоциация на книжарниците в колежите общите продажби са в застой през последните години.

Междувременно Barnes & Noble се нуждае от нови източници на приходи заради слабите продажби в традиционните си книжарници.

Робъртс твърди, че компанията има опит в предлагането на мащабни програми за даване на учебници под наем, които са главна част от бизнеса ѝ в колежите. От друга страна, това ще бъде особено полезно за самите училища, които ще получават процент от продажбите вместо пари за наема за помещенията.

Barnes & Noble иска да превърне книжарниците си в център на ученическата общност, но те да привличат и външни потребители. За целта тя предлага по-големи удобства, като кафенета и по-голям избор на продукти, в това число на дрехи и козметика. Последните са особено привлекателни за чуждестранните студенти, търсещи подаръци, които да занесат у дома.

През последните две години Barnes & Noble отвори около 50 книжарници в колежите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:26 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още