Една от големите легенди в автомобилния бранш – Боб Луц, предрече сериозни проблеми за производителя на електрически автомобили Tesla Motors. В интервю за изданието Road&Track бившият топ мениджър на BMW, Porsche, Ford и GM дори допусна, че компанията на Илон Мъск може и да не оцелее.
„Tesla е компанията, която не мога да разбера. Там работят брилянти хора, които правят невероятни неща. Именно обаче този новаторски подход към нещата може да прецака всичко и съвсем скоро Tesla да изпадне в огромна беда”, категоричен е Луц.
Според роденият в Швейцария преди 83 години предприемач основната причина за това е, че съвсем скоро най-големите производители в света ще започнат да инвестират огромни суми в електромобили. И в стремежа си за постигане на по-ниска цена и съответно повече продажби те просто ще премажат Tesla.
Друг сериозен проблем е решението на собственика и президент на компанията Илон Мъск да продава моделите си само в самостоятелни шоурумове. Луц е на мнение, че това е наливане на пари в бездънна яма и посочва, че същият проблем е срещнал и самият той по време на работата си в Porsche.
„Явно Мъск смяташе, че щом фирмените магазини на Apple работят успешно, то и тези на Tesla ще могат. Само че при Apple се продават смартфони и лаптопи, които се нуждаят от една витрина и от персонал от деца. Докато една автокъща заема огромно пространство, има нужда от сграда, зарядни станции и огромен персонал. Нужни са не само търговци, но и сервиз, финансов отдел и така нататък. А това е огромна инвестиция, която трудно ще се изплати”, смята Луц.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Легенда в автомобилния бранш предрече катастрофа за Tesla Motors
Според Боб Луц компанията за електромобили е обречена
17:52 | 28.10.15 г. 12Снимка: General Motors
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
AI дава началото на "следващата индустриална революция" - а Wall Street печели от това
-
Руски фирми се обръщат към криптовалутите за търговия с Китай
-
Криза с портокаловия сок води до търсенето на алтернативни плодове
-
Пазарната капитализация на Nvidia се доближава все повече до тази на Apple
-
Георги Димов: Турция се фокусира към Близкия изток във външнополитически план
-
Синдикатът на Samsung планира първата стачка в историята на компанията
-
Путин: Ще има глобален конфликт, ако Украйна атакува Русия със западни оръжия
-
При 7% ипотечни лихви е време за преосмисляне на американската мечта
-
Нидерландия предлага: Да сглобим Patriot за Украйна
-
BYD показа нова плъгин хибридна технология, която ще се конкурира с Toyota
-
Volkswagen ще разработи сам евтин електромобил за 20 хил. евро
-
Европейците се нуждаят от повече работни часове
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Финанси виж още
-
Руски фирми се обръщат към криптовалутите за търговия с Китай
-
ETF-ът на BlackRock за 20 млрд. долара вече е най-големият биткойн фонд в света
1 -
"Софарма трейдинг" няма да разпределя дивидент и подготвя обратно изкупуване на акции
1 -
Hang Seng поведе загубите на пазарите в Азия
-
Бъдещето на хърватския гуверньор в ЕЦБ е несигурно, а новият му мандат е на косъм
-
Петролът поскъпва с очакването ОПЕК+ да запази съкращенията на добива*
преди 8 години Подозирам, че Мъск няма да продава само коли в тези автосалони.И сега Тесла продава агрегати ползвани в колите им за съхраняване на енергия, така наречените KERS.Те са основни доставчици на тази система за Формула 1 и поне 70 % от продаваните хибриди.Мъск е направил огромен пробив в батериите и по-долу форумец е писал за строежа на не огромен, той е гигантски! завод забатерии.Ако и едва ли не САЩ и ЕС подпишат ТПТИ, до краящ на 2016г. през 2017 ще им припари на всички производители на коли с петролни двигатели в Европа, защото ще паднат безумните мита от около 40 000 долара на автомобил.Според мен всички автомобилопроизводители отчаяно са се втурнали да догонят Мъск, особено след Дизелгейт.Времето работи за Мъск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Големия бизнес на Тесла в бъдеще ще бъдат не ел автомобили а батериите за съхранение на ел енергия от В Е И В момента се строи огромния завод за батерии в Невада които ще промени света Вече всеки може да си построи къща с слънчеви панели и батерии за съхранение на произведената ел енергия Няма нужда от мрежи трансформатори Това е нещо което ще промени света Какво ще им струва да построят магазини за електрически коли Нищо отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ако ел. кола не стане по джоба на масовия юзер и не може да извърти 6-700км без зареждане няма шанс да пробие. Големите кинти са в големите обеми, а в случая е необходим технологичен пробив за да бъде изпратена в килера добрия стар ДВГ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Теслата ще гризне дървото поради други причини....ел. коли никога не са били рнатабилни и са минимално еко съобразни. А който не знае, Тесла е квази държавна компания - без субсидийте на чичо Сам, нямаше да има и Тесла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И какво е измислил големият мозък Луц, с което ще го запомни човечеството? Какво е сътворил, което други преди него не са? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Боб Луц да си гали Шевито на снимката и да не гледа в чуждата паничка :)Май не е чел приказката за Кума Лиса и киселото грозде :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години http://***.dnes.bg/business/2015/10/28/kitaiska-kompaniia-s-meraci-za-centyr-za-inovacii-u-nas.281278 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години До 3Може би имаш предвид Робърт (Боб) Луц? Щото Мъск не е точно традиционалист.Иначе, тия двамцата си имат от години заигравка покрай филма http://***.imdb.com/title/tt1413496/Естествено - симпатиите ми са за Мъск - ако и да е далеч от Хенри Форд.Но и Луц е голям мозък, та си струва да се има предвид мнението му. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Точно въпрос на пари е ! Японците правят водородни коли защото имат пари да инвестират в разработката им и да загубят много пари от нея в тези пробни серии.Просто другите не могат да си позволят такива загуби. Разработката е по скъпа от на класически автомобил в пъти, но продават 1500 броя - сиреч нищо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Времето Мъск, времето е ключът към всичко, а твоето е изтекло. Традиционалист, който все още не разбрира, че традиията е да няма традиция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар