IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mitsubishi мамела с разхода от четвърт век

Скандалът се отнася само за пазара на Япония

15:39 | 26.04.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Мениджърите на&nbsp;Mitsubishi се покланят в знак на извинение преди поредната си пресконференция в Токио. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Мениджърите на Mitsubishi се покланят в знак на извинение преди поредната си пресконференция в Токио. Снимка: Ройтерс

Още от 1991 година Mitsubishi Motors Corp. е използвал метод за измерване на разхода на гориво, който се разминава със стандартите в Япония. Това е съобщила според Ройтерс самата компания на Министерството на транспорта в страната. 

Според информацията средният разход на гориво при автомобилите на Mitsubishi е измерван по американските стандартни, а не по японските. Разликата е, че в САЩ се дава превес на потреблението на магистрала, докато в Япония е точно обратното - на потреблението в града, което при бензиновите и дизеловите коли е по-високо в сравнение с извънградското. Така за пазара на Япония компанията е давала по-ниски данни от реалните.

От
Mitsubishi признаха за неточните данни, но заявиха, че прилагат този метод от 2002 година насам.

Властите в Япония вече са стартирали разследване, съобщава Bloomberg.

Припомняме, че за скандалът около
Mitsubishi се разпали през миналата седмица, когато стана ясно, че при няколко компактни модела на марката за японския пазар е открито несъответствие в разхода. Измамата е ставала чрез неадекватно и непозволено налягане в гумите.

Малко по-късно бе съобщено за още 10 модела с фалшифициран разход на гориво. Сред тях са флагманът Pajero, популярният Outlander и дори електричката
i-MiEV.

Разкритията се отразиха мигновено на производителя, който загуби 3,46 млрд. долара от пазарната си капитализация.

Това не е първият сериозен скандал в Mitsubishi. Още преди над десет години компанията призна, че в продължение на десетилетия систематино е прикривала дефекти в свои автомобили. Освен това концернът е връщал често автомобили за сервизни акции, без да уведомява за това министерсвото, каквото задължение има по закон.  

Още по темата четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:07 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 0
ing5rov
преди 8 години
Е са кво ...тия тримата да се изкормят като шарани и работата ше е наред...Работата е там , че няма търговец който да не *** клиента...то си е по условие . Ами американската автоиндустрия да не е света вода ненапита , нея кой я контролира бе холан ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още