Не липсват разбира се и скептици, като основните опасения са за ограничаването на конкуренцията на пазара заради допълнителните изисквания за упражняване на професията.
Пазарът на имоти в България и законовият регламент
От средата на 90-те години, по инициатива на националното сдружение, се води дискусия за отделен закон за недвижимите имоти, какъвто действа в много други страни.
Операциите с недвижими имоти по принцип са регламентирани в няколко закона, но нормативен акт, създаден конкретно за посредниците при сделките с имоти, би обобщил всички „разхвърляни“ из различни нормативни актове в момента регламенти.
Освен това брокерите останаха единствените от сектора на имотите без законова регламентация на дейността, след като архитекти, строителни инженери, проектанти и оценители вече работят съгласно действаща нормативна рамка и дейността им се регулира от съсловни камари.
В един момент преди десетина години от бранша настояваха дори за въвеждането на лицензионен режим. Процедурите за издаване на лиценз обаче биха били изключително тежки, изисква се и подготвен административен апарат, а освен това със сигурност подобна мярко би оказала негативно въздействие върху конкуренцията.
Първата крачка за регламент на сектора беше направена едва през 2010 г. Тогава бяха въведени доброволните стандарти на Европейския комитет по стандартизация (CEN) за упражняването на брокерска дейност.
Агенциите, които се сертифицират по тези стандарти и ги прилагат в работата си, обаче са малко. Стремежът на сдружението обаче е да въведе европейските стандарти в закона за дейността на брокерите и така да ги направи задължителни за всички.
Дали действително една такава нормативна рамка би изсветлила допълнително пазара на имоти, или ще се сбъднат прогнозите на скептиците, няма как да се каже отсега. Със сигурност обаче ще се направи опит да бъдат решени едни от големите проблеми на пазара, свързани със сигурността на клиентите, договорните взаимоотношения при посредничеството на пазара, кражбата на оферти и спазването на елементарни етични правила.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца
преди 12 години И пак ще настане едно лапане - дали таксички, дали лицензчета... за сметка на малките фирмички! Но, в името на справедливостта и честността на пазара ... ще бъде регулиран! И после като всяка регулация ще, бъдат прецакани и двете страни... в името на монопола! отговор Сигнализирай за неуместен коментар