Повече от половината търговски вериги в САЩ планират да отворят още магазини заради по-ниските наеми, пише в доклад на CB Richard Ellis Group Inc, цитиран от Bloomberg.
59% от веригите, анкетирани за целите на изследването, твърдят, че "изкушителните нива на наемите" ги окуражават да разширят дейността си, коментира Антъни Буоно, главен управляващ директор на отдела за търговски услуги на CB Richard Ellis за Северна и Южна Америка.
"Значителен брой вериги ще се възползват от подходящото време за експанзия", посочва Буоно. "Очакваме разширението да продължи при продавачите на луксозните стоки, клубовете за продажби на едро и особено при веригите за бързооборотни стоки с намаления (т.нар. дискаунтъри)", допълва той.
Незаетите площи в регионалните молове и търговски центрове в САЩ са се увеличили през второто тримесечие, когато безработицата остана на равнище над 9%, а конкуренцията при онлайн търговията продължи да се засилва, съобщи през юли базираната в Ню Йорк компания за изследване на пазара на недвижими имоти Reis Inc.
Наемите на площи в регионалните молове са паднали с 5% от пиковите им нива през третото тримесечие на 2008 г. В кварталните търговски центрове наемите са с 3% под пика, достигнат през второто тримесечие на същата година.
Според доклада на CB Richard Elis американската икономика ще се съживи до края на годината. Дълговите проблеми на САЩ и Европа, размириците в Близкия изток, лошото време в САЩ и земетресението в Япония "доведоха до болезнено бавно възстановяване, но то все пак е на път", коментира още Антъни Буоно.
Около 27% от участвалите в проучването търговски вериги смятат, че икономиката на САЩ се подобрява спрямо 35% преди година. Изследването показва обаче, че повечето търговци са уверени в стабилността на американската икономика: 45% от анкетираните спрямо 35% отпреди година. Други 27% твърдят, че в техния пазарен сегмент възстановяването вече е факт.
Популярността на социалните мрежи нараства, като 93% от търговците посочват, че разчитат на услуги като Facebook и Twitter, за да рекламират услугите си в сравнение със 70% година по-рано.
Годишното изследване на търговските вериги в САЩ на CB Richard Ellis е проведено през юни и юли. От около 200 анкетирани компании 58% са национални, 26% са глобални, а 15% са регионални.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
Електричеството сега възпрепятства растежа в световната икономика
Ford ще понесе 19,5 милиарда долара загуби заради стратегията за електромобили
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Удължителният бюджет ще бъде гласуван в ресорната комисия
Още един българин е загинал на фронта в Украйна
Европейски лидери предлагат многонационални сили като гаранция за сигурността на Украйна
84-годишен от Флорида простреля сина си в лицето
Погром в Триъгълника на властта: Неизвестни "заклаха" прасето-касичка