Маркетингът – класически и онлайн – може да бъде сведен до единствена мерна единица за резултат – продажби. Доста по-трудно измеримото изграждане на бранд идентичност (брандинг) обаче има също толкова пряко моментално, или последващо влияние върху силата и интереса към дадена марка, продукт или услуга на пазара.
Парадоксално, но брандингът често се неглижира. Компаниите вярват, че е достатъчно да имат реклами, фокусирани върху конкретни действия на потребителите и всичко останало се очаква да се случи от самосебе си. Според eMarketer в момента повечето търговски марки дават сериозен приоритет на действията в класическия маркетинг, а не на изграждането на бранд идентичност. А в същото време двата фактора са с равностойно влияние върху продажбите. Ясният знак, че компаниите го неглижират, е фактът, че през 2016 г. в САЩ едва 40% от общия маркетинг бюджет са насочени към създаването на бранд разпознаваемост, а цифрите падат, когато насочим поглед само към дигиталния маркетинг. Грешката в случая е, че именно там са големите възможности...
Емоционална връзка
Шансовете пред търговските марки да достигнат с продуктите си до конкретни аудитории днес са по-големи от всякога. С програматик рекламата е възможно да изберем изключително точно сегментирани социо-демографски групи и да достигнем до тях през разнообразни канали. Социалните мрежи позволяват тези връзки да се слеят с други социални контакти с роднини и приятели. А колкото по-силна е емоцията, толкова по-добра е връзката.
Прецизно ретаргетиране и изкуствен интелект
Според Janrain & Harris Interactive 74% от онлайн потребителите се дразнят от съдържание, което не отговаря на техните нужди и интереси. Нещо повече - консултантската фирма Infosys твърди, че за 86% от потребителите персонализизацията играе ключова роля при взимане на решения за покупка. Днес ретергетинг технологиите са по-силни от всякога и позволяват на търговските марки да поддържат постоянен контакт с клиентите си, както и непрекъснато да създават нови. Особено силни стават тези инструменти, когато в играта влезе дълбокото учене - подразделение на изкуствения интелект, което имитира начина ни на мислене. Алгоритмите за дълбоко учене, които се разработват в RTB House, показват най-добрите препоръки в портфолиото на даден бранд за всеки отделен клиент. Те предлагат супер логични и сигурни решения с инициативност и производителност, непосилна за човека. А когато виждаш реклами, насочени лично към теб, получаваш не само приятни емоции и добри възможности за пазаруване, но и точната информация, която те интересува.
ROPO
Според доклада „Многоканалната възможност“ на Deloitte и eBuy до 34% от хората правят проучванията си онлайн, но ги завършват офлайн. Това явление се нарича „ROPO ефект“ и е все по-често срещана пътека на пазаруване, която трябва да е основен фактор при брандинг стратегиите.
Онлайн и офлайн са неразделна двойка – изключително важни са физическите магазини и обслужване, BTL рекламата и класическите стратегии (име, лого, визуален ефект, отдел за връзка с клиентите, реклама и PR). Те обаче трябва да работят заедно с респонсив версията на уеб магазина, представянето в социалните мрежи и бързите отговори на запитвания в чатове. Потребителите трябва да те виждат, чуват и четат. Затова контент маркетингът, разказването на истории, поощряването на ревютата и създаването на видео и фото съдържание са ключови за вайръл ефекта на дадена марка.
Ето защо е изключително да планираме всички комуникации и канали за маркетинг и продажби, за да повлияем на настоящите и бъдещите си клиенти. Познаването на технологичните инструменти е ключ към по-доброто позициониране на всеки бранд.
*Каталин Емилиан е мениджър за България и Румъния на RTB House - технологична компания, която предлага модернистични ретаргетинг технологии за най-големите търговски марки в над 1000 кампании на 40 световни пазара.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
преди 8 години dsdfsD отговор Сигнализирай за неуместен коментар