Лихвата за тримесечни кредити в долари в Лондон – LIBOR - се повиши за пръв път от 23 дни насам. Това беше сигнал за регулаторите, че ликвидните инжекции може да се окажат недостатъчни за “размразяването” на кредитните пазари.
Тримесечният LIBOR се повиши с 2 базисни пункта (0,02 процентни пункта) до 2,15 на сто, съобщиха от Британската банкова асоциация. Последният път, когато лихвите по междубанковите кредити скочиха, бе на 10 октомври.
Овърнайт лихвите също се повишиха с 2 базисни пункта до 0,40 на сто.
Според анализатори, цитирани от Bloomberg, днешното повишение на лихвите се дължи на негативните очаквания за продължителна финансова криза. Вчерашното изявление на американския финансов министър Хенри Полсън, че щатското правителство няма да изкупува проблемни ипотечни облигации от банките, може също да е допринесло за повишението на LIBOR днес.
“Все още има проблеми на пазарите и вчерашното изказване на Полсън не помага”, коментира пред Bloomberg Робин Маршъл от NCL Smith & Williamson в Лондон. Според анализатора спасителният план трябва да е значително по-голям от 700 млрд. долара.
Играчите на пазарите на деривативи залагат на още бъдещи повишения на тримесечния LIBOR. Към момента форуърд договорите за февруари се сключват при ниво на тримесечния LIBOR от 2,3 на сто.
Тримсечният LIBOR за кредити в евро се понижи с 4 базисни пункта до 4,23 на сто, което е най-ниското му ниво от юли 2007 година насам.
Нивото на LIBOR се определя от Британската банкова асоциация всяка сутрин, като 16 банки отговарят на запитване за лихвите, при които могат да се финансират в различни валути.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?