IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Анализатор: След 5 до 8 години Facebook ще изчезне

Facebook може да си купи много мобилни компании, но те все още са голям, тромав уебсайт и там е разликата с мобилните приложения, коментира Ерик Джексън

21:20 | 04.06.12 г. 5
Анализатор: След 5 до 8 години Facebook ще изчезне

Facebook ще изгуби надмощието си като голяма интернет компания за по-малко от десетилетие, твърди Ерик Джексън, основател на Ironfire Capital, цитиран от CNBC.

“След 5 до 8 години те ще изчезнат по начина, по който изчезна Yahoo“, заяви Джексън. „Yahoo все още работи, все още е печеливша, все още има 13 000 служители, но в момента стойността ѝ е 10% спрямо онази от пика през 2000 г. Тя на практика е изчезнала“, добави той.

Анализаторът разделя интернет компаниите на 3 поколения. Първото поколение е голям уебпортал от типа на Yahoo, където съдържанието е събрано на едно място. Второто е социалната мрежа от типа на Facebook, а третото поколение са компаниите, концентрирани единствено върху осребряването на мобилните платформи – нещо, с което Facebook ще продължи да се бори, смята той.

„Ако разгледате тези 3 поколения без значение колко успешно действа дадена компания от определено поколение, не изглежда възможно да прехвърлите този успех в следващото без значение с колко пари разполагате и без значение колко много интелигентни учени работят за вас“, убеден е Джексън.

„Погледнете как Google се мъчи да навлезе на пазара на социалните мрежи и мисля, че пред Facebook ще се изправят същите предизвикателства при прехода към мобилните компании“, обоснова се той.

През миналия месец от Facebook признаха за мобилното предизвикателство в документи пред американски регулатор. Компанията обяви, че нарастващият брой на мобилните потребители, използващи Facebook, е трудно да бъде осребрен и „може да се отрази негативно върху приходите и финансовите резултати“.

Коментарите на Джексън за бъдещето на социалната мрежа бяха направени в момент, в който акциите на Facebook са загубили 27% от стойността си спрямо онези 38 долара от първичното публично предлагане на компанията, което я превърна в в най-голямата двуседмична загуба след предлагане от 1995 г. насам.

„Светът се движи по-бързо, става по-конкурентоспособен и аз мисля, че онези, които имат превъзходство в предходното поколение, ще преживеят трудни времена при прехода към новото поколение“, изтъква анализаторът.

„Facebook може да си купи много мобилни компании, но те все още са голям, тромав уебсайт и там е разликата с мобилните приложения“, категоричен е той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
bubblehead
преди 11 години
всеки нов бизнес идва със компаниите си. А дали бизнес динозаврите изчезват е въпрос на мениджмънт. Електрическите автомоибили няма да дойдат от Тайота ( от Форд и ГМ още по-малко) , също както социалните мрежи не дойдоха от Гугъл въпреки инак изглеждащото като технологично предимство, също както Гъгъл не дойде от Майкрософт , въпреки преднината си , също както Маирософт не дойде от IBM които са огромна компания от преди да се роди Бил Геит с ... Самия Фейс е глупост на инатернетни търкалета ама ората са още по-глупи и им трябва време ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 0
dean.jordanov
преди 11 години
Абе ти майтапиш ли се?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 0
madcow
преди 11 години
Е то сега е много лесно да се пророкува миналото вече падане на цените ... Макар че си беше ясно, не може компания, която не произвежда нищо има малка печалба да излезе на IPO с P/E 100 и да и се размине.Зукърбърг стана милиардер (съвсеееем случайно продаде акции точно за 1 млрд и малко), няколко милиона балъци ще пият една студена вода, и живота продължава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
ОПТИМИСТ
преди 11 години
Преди Фейса хита беше Скайп. Не съм го ползвал от както ползвам фейса.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
lyusien
преди 11 години
Прогнозата на този човек е много силно преувеличена Фейсбук както и Яхоо ще продължат да се развиват и нарастват
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още