Британски апелативен съд в Лондон нареди на Apple в срок от 48 часа да премахне от сайта си становище за правата си за дизайн в патентния си спор с корейския Samsung. На 18-и октомври Apple бе призован да публикува съобщение, в което да поясни, че Samsung не е нарушил правата по дизайна на iPad. Малко по-късно корейците се оплакват, че съобщението на калифорнийската компания не съответства на съдебното изискване, предава Bloomberg.
Apple е добавил четири абзаца, сред които и част от по-ранно съдебно решение, в което се казва, че продуктите на Samsung не са „достатъчно готини“, за да се сбъркат с копия на Apple. Освен това в съобщението в сайта има и откъси от решение от подобен процес в Германия, който според британския съд обаче няма никаква връзка с делото на Острова.
„Аз съм безмълвен за това, че компания като Apple може да постъпи така“, заявява в четвъртък съдията Сър Робин Джейкъб. „Това е ясно нарушаване на съдебното решение“.
Чрез тази публикация „се създава усещането, че британският съд не е отсъдил в съответствие с решения на други съдилища“, казва Хенри Кар, адвокат на Samsung, цитиран от BBC.
Молбата на Apple да получи 14 дни време, за да предприеме промените, бе категорично отхвърлена от съда.
„Директорът на Apple би могъл вместо това да ми изпрати декларация, в която да опише точно техническите проблеми, заради които такава промяна не би могла да се случи в сайта на компанията“, заявява съдията. „Това е Apple. Не е допустимо те да публикуват подобно нещо в сайта си“, добавя още той.
Съдът нямал намерение да унижи американската компания, а да премахне „търговската несигурност“, свързана с продукти на корейския конкурент. „Потребителят може да си помисли – по-добре да не купувам Samsung – може би продуктът ще е нелегален и мога да извърша престъпление“, казва още Сър Робин.
През юли британски съд постанови американският технологичен концерн да публикува съобщение на сайта си, а също и в няколко медии във Великобритания, в което изрично да пише, че таблетите на Samsung не са копирали дизайна на iPad. Заповедта означава, че Apple трябва да прави „реклама“ на Samsung, каза тогава адвокатът на базираната в Купертино компания Ричард Хейкън. „Нито една компания не би искала да споменава името на конкурента си в своя сайт“.
Всичко за патентите войни четете тук!


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 13 години Всичко е реклама, просто реклама от най-долен тип, нещо като латино сериял за двете "най-велики" фирми на планетата и спора е коя е "най-великата" отговор Сигнализирай за неуместен коментар