Софтуерът е много по-достъпен за клиентите, отколкото монтирането на специално устройство под таблото. Той е и по-евтин за застрахователната компания. Английската компания Marmalade вече продава такава мобилна апликация, която някои компании използват при сключване на договори с млади автомобилисти, които се учат да шофират на семейния автомобил. Въпросният електронен модел струва около 100 долара и при всяко прекъсване на договора от страна на клиента, някой от компанията трябва да отиде и да демонтира устройството. Впоследствие то трябва да бъде рециклирано и използвано повторно в колата на друг клиент.
Така или иначе, телеметрията е голям скок за застрахователните компании, тъй като до момента те използваха субективни фактори. Например младите хора са по-лоши шофьори от възрастните, собствениците на спортни коли са по-рискови от тези със скромни комбита, както и че младите мъже се справят по-добре от младите жени (въпреки че ценообразуването по полов признак е нелегално в някои части на света).
Консолидация на индустрията
Не всички застрахователни компании ще спечелят от нововъведението, смятат анализатори. За да е обективна информацията, трябва да бъдат записани няколко милиарда часа телеметрични данни в продължение на 5 години. Progressive Insurance например са събрали записи от 10 милиарда километра, изминати от 2 милиона автомобила в последните 6 години.
По-големите фирми с много клиенти могат да извлекат немалки ползи от програмата UBI, но техните по-малки колеги няма да бъдат конкурентоспособни в този смисъл. Едно от решенията е тези фирми да обединят резултатите от проучванията си, смята Чък Чамнес, шеф на американската Национална асоциация на взаимозастрахователните компании, чиито членове контролират половината от всички премии по застраховки на автомобили и недвижимо имущество в САЩ.
От друга страна, по-малките фирми ще концентрират енергията си в това да се превърнат в предпочитан избор за клиентите, които не се интересуват от новата програма за следене на телеметрията. Ако изберат този път обаче, на тях ще им е изключително трудно да се конкурират с цената на по-големите компании, които разчитат на тази информация.
Други ползи
Какъвто и да е изходът за застрахователната индустрия от въвеждането на UBI, програмата може да допринесе за подобряване на пътната безопасност, смятат експерти. Мобилното приложение може да те предупреди, че спираш твърде рязко, или че караш твърде бързо. Другият аспект пък е чисто психологически – не е изключено хората да започнат да шофират по-отговорно, само защото знаят, че някой ги наблюдава. Наказанието? По-високи премии по застраховката. Технологията ще отвори и нови възможности за застрахователите, които ще могат да търгуват с реклама, базирана на точното местоположение на съответната кола, което ще им позволи допълнително да намалят цените си.
Биг Брадър и в автомобилното застраховане
Застрахователните компании искат да следят индивидуалния стил на шофиране на всеки свой клиент
13:36 | 27.07.14 г. 1
Пътен полицай регулира трафика в Шанхай, Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Waymo планира софтуерна сервизна реакция заради инциденти с училищни автобуси
-
Volkswagen планира инвестиции за 160 млрд. евро до 2030 г.
-
Scope Ratings потвърди кредитния рейтинг на България А- със стабилна перспектива
-
AB InBev придобива американската BeatBox за 490 млн. долара
-
Как сделката между Netflix и Warner ще разтърси Холивуд – отново
-
Най-високият хотел в света отвори врати в Дубай, подобрявайки рекорда случайно
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
-
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
Акционерите на „Софарма“ са гласували междинен дивидент от 8,8 ст. на акция
-
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Коментари
Финанси виж още
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
1 -
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
1 -
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
5 -
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
-
Hydrogenera ще внедри водородна система в завода на Volkswagen Poznań
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 11 години Аз съм за! Единственият начин да се вразумят някои хора на пътя са финансовите санкции! Нормално би било този, който кара по безопасно да плаща по ниски затраховки и обратно, тези които карат по рисково нека да плащат повече! отговор Сигнализирай за неуместен коментар