Стартъп компанията Uber, която развива приложение за използване на таксиметрови услуги, си навлече гнева на индийски компании в сектора, чиито шофьори блокираха улици, предизвиквайки огромни задръствания, пише технологичното издание Quartz.
Според Economic Times три конкурентни на Uber компании – Meru Cabs, Easy Cab и Mega Cab, са се оплакали пред Централната банка на Индия, че Uber нарушава международното право за обмен на валута. За разлика от традиционните улични таксита, радио такситата като тези на Meru се поръчват по телефона или по интернет и са по-застрашени от бизнеса на Uber. Асоциацията на радио такситата ART твърди, че Uber нарушава международните закони за търговия с валута, както и правилата на Централната банка на Индия за трансакциите с кредитни карти.
ART уточнява, че Uber приема плащания в индийски рупии, след което ги превежда към Холандската централна банка. Индийският таксиметров шофьор, извършил услугата, получава парите си от американска банка. В жалбата си ART пише: “Събирането на такси от Uber от името на таксиметров шофьор в Индия би трябвало да се квалифицира като превод от капиталова сметка според индийските закони, и тъй като подобни преводи не са изрично забранени според законодателството, смятаме, че те са в нарушение на индийските правила за контрол на обмена на валута.”
Организацията обвинява Uber в посредничество в сделката в между двама индийци – шофьор и пътник. Индийските граждани нямат право да търгуват в страната, използвайки чужда валута, което според ART означава, че Uber им помага да нарушават законите.
Uber India изглежда предпочита да работи с долари и британски лири, отколкото с рупии. Според интернет страницата за обслужване на клиенти на Uber в Мумбай, “Системата ни за сигурност използва такса за авторизация от 1 паунд (Rs 80) или 1 долар (Rs 60), с което потвържда валидността на картата ви, когато се регистрирате, добавяте нова карта или, в някои случаи, когато поръчвате такси.”
Дали жалбата на ART ще възпрепятства бизнеса на Uber India? Последният път, когато някой цитира закона, за да спре Uber, той удари на камък. През юни лондонските таксиметрови шофьори оспориха, че приложението на Uber е квалифицирано да използва изминатото разстояние за формирането на крайната цена на таксиметровата услуга. Според тях единствено апаратите в колите имат това право. Регулаторите тогава не се съгласиха с оплакването и впоследствие съдът отхвърли обвинението, заради прекалената си заетост да разглежда жалби срещу отделни таксиметрови шофьори.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони