Китайските интернет компании, дебютиращи на борсата в САЩ, може да намалеят наполовина спрямо миналогодишния рекорд, тъй като по-зрелите старт-ъпи са по-склонни да им осигурят необходимото финансиране, пише Bloomberg.
Около половин дузина компании могат да проведат първично публично предлагане в Ню Йорк тази година според анализатори от 86Research Ltd., Rosenblatt Securities и JG Capital Corp.
Сред най-вероятните кандидати се нареждат Dianping.com, сайтът за потребителски ревюта, както и Maituan.com, който работи на принципа на Groupon, твърдят анализаторите.
След като около 60 китайски интернет компании се листнаха на борсата в САЩ от 2000 г. досега, включително 12 IPO-та, състояли се през миналата година, най-големите имена в сферата на онлайн търговията, търсачките, туризма и социалните мрежи вече са на борсата, което означава, че остават по-малко имена, които да станат публични. Старт-ъпите, търсещи капитал, намират фирми като Alibaba Group Holding и Baidu, които имат желание да инвестират в по-малки конкуренти.
"Повечето китайски интернет компании, които изпълняват критериите за IPO, вече са листнати на борсата“, твърди Дзюн Джан, ръководител на компанията за проучвания Rosenblatt. “Някои компании вече се отказаха от плановете за IPO, след като бяха купени от някои от най-големите компании в сектора. Придобиванията от страна на големите момчета също правят конкуренцията между стартиращите компании още по-трудна“.
UCWeb Inc., която създава уеб браузър и приложение за дистрибуция, планираше листване на борсата през 2012 г., но отложи плановете си, а Alibaba я придоби миналата година, посочва Дзян.
Компанията за видео стрийминг PPStream беше придобита от Baidu, която е собственик на най-голямата китайска търсачка. Сделката беше сключена през юни 2013 г. и е на стойност 370 млн. долара. Това сложи край на плановете за IPO, твърди Ела Джи от Oppenheimer & Co. в Ню Йорк.
Най-голямата пречка за повечето IPO-та се явява лошото състояние на пазара, твърди Чъхън Тан, анализатор на Granite Point Capital, която инвестира в китайски интернет компании. По думите му всичко зависи от апетита за подобни фирми.
„Ако пазарът може да предложи по-висока оценка от частния сектор, много повече компании ще станат публични“, коментира той.
Общо 14 китайски компании се листнаха на борсата в Ню Йорк миналата година, събирайки общо 29 млрд. долара. В това число влизат двата най-големи оператора в сферата на онлайн търговията – Alibaba, която събра 25 млрд. долара, и JD.com, която набра 2 млрд. долара.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО