IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Общият обем на трансакциите на Alibaba премина границата от 3 трлн. юана

Концернът се опитва да привлече повече търговци в платформите си, докато се насочва все повече към китайските селски райони

09:25 | 22.03.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding обяви в понеделник, че общият обем на трансакциите ѝ е надминал 3 трилиона юана (463 млрд. долара) през фискалната година, която завършва през март, предава Ройтерс.

Въпреки че до края на годината остават още около две седмици, данните показват ръст от 24% от 2,44 трлн. юана брутен обем от стоки (GMV), които компанията обяви за предходната година. Това е значителна промяна спрямо растежа от 46% на брутния обем от стоки, на който тя се радваше през годината до 31 март 2015 г.

Alibaba се стреми да включи повече чуждестранни търговци в своите платформи за електронна търговия и да проникне в огромния китайски и до голяма степен неизползван пазар в селските райони. Това се случва на фона на забавянето на икономическия растеж на страната.

В публикация в блога на компанията изпълнителният заместник-председател Джо Цаи написа, че растящият брутен обем от стоки на фирмата отразява насочването на Китай от икономика, водена от инвестициите и износа към такава, разчитаща преди всичко на потреблението и услугите, като Alibaba “стои в сърцето на тази нова икономика”.

За анализаторите GMV е важен измерител на растежа на Alibaba. Но Цаи твърди, че брутният обем от стоки, който се е утроил от 2012 г. насам, става все по-маловажна мярка за успеха на компанията. Според него сега Alibaba трябва да се фокусира върху качествения растеж и разширяване на домашното потребление.

През януари Alibaba заяви, че GMV е нараснал с 23% през третото тримесечие спрямо същия период година по-рано до 964 юана. Това е най-бавният му растеж от повече от три години.

Alibaba е остро критикувана от някои брандове за това, че не успява да направи достатъчно, за да се пребори с големите продажби на фалшификати в своите платформи, както и че има проблеми с фалшивите поръчки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още