Германският производител на автомобили Volkswagen се насочва към мобилни услуги по заявка, като наемането през смартфон на коли за превоз, а целта му е това начинание да носи „значителен дял“ от бъдещите му приходи. С този ход производителят възнамерява да се насочи отвъд скандала с емисиите, заяви един от директорите ѝ, цитиран от Ройтерс.
Volkswagen (VW), която отчете 213 млрд. евро (237,90 млрд. долара) приходи за миналата година, подписа в сряда споразумение с компанията за наемане на коли Gett, след като обяви инвестиция от 300 млн. долара във фирмата през миналата седмица.
Сътрудничеството с Gett може да доведе до бизнес модел, включващ споделяне на коли, превози с лимузини и таксиметрови услуги на бързо развиващия се пазар на подобни транспортни услуги, който в Европа може да расте с по повече от 30% годишно, заяви изпълнителният директор на VW Матиас Мюлер.
"В бъдеще нашият основен продукт няма да е колата“, коментира Мюлер. „Нашият основен продукт, нашето обещание към потребителите, е мобилността“.
Този месец компанията ще обяви новата си бизнес стратегия, която има за цел да подобри отчетността и да ускори развитието, като се предвиждат по-големи инвестиции в електромобили, нови технологии и мобилни услуги, твърдят източници от VW.
Но конкурентите на Volkswagen не остават на заден план. Toyota Motor обяви през миналата седмица, че ще инвестира в Uber Technologies, докато General Motors инвестира 500 млн. долара в основния конкурент на Uber в САЩ – Lyft.
Нарастващият брой сделки отразява нежеланието на производителите на автомобили да се превърнат в излишни, в случай, че значителен брой потребители по света решат да се откажат от собствените си превозни средства и да се възползват от новите опции за споделено пътуване.
„Чрез това партньорство ние получаваме достъп до 100 млн. клиенти на VW”, коментира основателят и главен изпълнителен директор на Gett Шахар Уейзър.
Volkswagen и Gett отказват да разкрият финансовите параметри на сделката.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
преди 9 години Volkswagen: Основният ни продукт в бъдеще няма да е колата ......а ще е софтуерът за маниулации на вредните емисии!Както и този за разхода на гориво.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ОБРАБОТКАТА ИМ - СЪЩО.Крайниа резултат ше е: начовек по 2 коли, пълна победа на институциите и автоиндустриата."Споделеното" пътуване и свободата от автомобила - ГУУУБИ! И БЕЗ ДА ИМА БЕЗНИН ПАК ТРЕБВА ДА ИМАШ КОЛА И ЗАДЪЛЖЕНИА ПО НЕЯ ОТ УПРАВЛЕНСКА ГУЕДНА ТОЧКА....муахахахахахахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години танасе,пуснал съм ти сички "коментари" по пързалката, АМА ТОЯ ИЗБИ РИБАТА И ДУШАТА В МЕН! ГАТ КАЖЕШ НЕКОА ГООООУЕМА ГЛУПОСТ се чуствам длъжен да докоментирам!!!!!!БЪДЕЩЕТО изобщо не е на СПОДЕЛЕНИА пазар.Има мощни системи, които ще го кътурнат. ПЪРВО: ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ - ако сички си споделяме колите, все по-малко хора ше искат да ПРИТЕЖАВАТ автомобил.Ена безкрайно скъпа вещ от пластмаса, произведена с измама ше намали продажбите в ПЪТИ?!?!?! Сичките измамници те искат с 1-2-3-5-10 АВТОМОБИЛА С РЕГИСТРАЦИИИ, НА ТВОЕ ИМЕ И ТВОЕ ПРИТЕЖАНИЕ. Кат воденичен камък на шията при скок у водата. Та, производителчетата ше прецакат секво КООПЕРИРАНЕ и ограничаване на "жаждата" за притежания на автомобили у хората.ВТОРО: ВЛАСТИТЕ! Тез *** са на такава ДАЛАВЕРА от застраховки, пътни данъци, данък движимо имущество, че и работа за инспектиращи опгани. ЦЕЛАТА ТАЗ ИНДУСТРИЯ НЕМА ДА ДОПУСНЕ РАЗМИВАНЕ НА ОТГОВОРНОСТТА И Намалеване на данъчнозадължините с автомобил лица. БЪЛЪЦИТЕ НАМА ДА СВЪРШАТ, отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не бих се учудил, погледни какво става със софтуера. Практически всички се насочиха към модела за ползвана чрез абонамент. В транспорта това не е толкова непозната територия - на практика всички видове транспортни средства освен автомобилите и мотоциклетите са на този принцип. Все пак аз лично никога не бих си изоставил колата. Това е лично :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години О пророк на бъдещето, Танас общака :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Бъдещето е коли под наем и споделено пътуване защото свършва петрола тоест бъдещето е ел.транспорт и друг вид организация на превоз на стоки и хора и Жак Фреско още 1974г. говори за това - https://***.thevenusproject.com/bg/Не съм много съгласен с ''кръговете'' но май няма друг начин поради изчерпването на петрола и газта ,и учените да кажат дали това е най-добрият вариант от всяка гледна точка Като не се забравя за системната криза - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1752811994997027 Анатол Калецки(завършил Оксфорд и Харвард) - ''Това, което катастрофира през 2008 г. не е една банка или финансова система, а една цялостна политическа философия и икономическа система, начин на живот и мислене за света'' отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години 213 милиарда приходи за година от коли под наем ? Знаеш кога? отговор Сигнализирай за неуместен коментар