Китай продължава възхода си като технологичен двигател, а Tencent се превърна в първата китайска марка, чиято стойност надмина 100 млрд. долара, сочи класация на най-високо оценяваните марки в страната, цитирана от CNBC.
Tencent, която е собственик на чат приложението WeChat, е оценена на 106,2 млрд. долара и се озова на първо място в годишната класация BrandZ, която се подготвя от рекламната агенция WPP и Kantar Millward Brown. Интернет гигантът е повишил стойността на марката си с 24 млрд. долара от 2016 г. насам, или с 29%.
Компанията за електронна търговия Alibaba се класира на второ място, след като стойността на брада ѝ нарасна с 22% до 58 млрд. долара. Това представлява увеличение с 10 млрд. долара спрямо миналата година. Конгломератът на Джак Ма успя да изпревари China Mobile, която остана на трета позиция. Междувременно Baidu се нареди на пето място с оценка от 23,9 млрд. долара, или с 11% по-малко спрямо предходната година.
Китайските технологични марки стават все по-влиятелни в глобален мащаб. Когато класацията BrandZ беше публикувана през юни 2016 г., стойността на бранда Facebook беше 102,6 млрд. долара. И въпреки че стойността на Facebook може да се промени, когато списъкът на световните марки се появи, тази на Tencent предполага, че двете се конкурират в глобален мащаб.
Макар че Facebook е блокирана в Китай, Baidu, Alibaba и Tencent, известни още като BAT, инвестират значително в американски стартъпи. BAT и компанията за електронна търговия JD.com са инвестирали 5,6 млрд. долара в общо 48 технологични сделки в САЩ през последните две години, сочат данни на CBI Insights.
Класацията BrandZ Top 100 на най-високо оценяваните китайски марки се съставя, като се вземат предвид финансовите резултати на компаниите, прогнозите им за бъдещите такива и проучвания сред близо 400 хил. потребители в Китай.
Ето и кои компании влизат в Топ 10 за 2017 г.
-
Tencent – 106,2 млрд. долара – 29% ръст
-
Alibaba - 58 млрд. долара - 22% ръст
-
China Mobile – 57,9 млрд. долара – 1% ръст
-
ICBC – 31,5 млрд. долара – 8% спад
-
Baidu – 23,9 млрд. долара – 11% спад
-
Huawei - 20,4 млрд. долара – 10% ръст
-
China Construction Bank - 18,4 млрд. долара – 7% спад
-
Ping An (insurance) - 16,5 млрд. долара – 5 ръст
-
Moutai (liquor brand) - 16,2 млрд. долара – 41% ръст
-
Agricultural Bank of China - 14,8 млрд. долара – 9% спад.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски