Автомобилният производител Toyota Motor и производителят на електроника Panasonic обявиха, че обмислят да започнат съвместна разработка на батерии за електромобили – партньорство, което може да помогне на Panasonic да разшири своето лидерство на пазара на автомобилни литиево-йонни батерии, предава Ройтерс.
Споразумението затвърждава вече съществуващото партньорство, съгласно което Panasonic ще произвежда батерии за електрическите и хибридните модели на Toyota.
Миналата година Toyota обяви, че планира да започне да предлага напълно електрически превозни средства в рамките на промяна на нейната предишна стратегия за автомобили със зелена енергия, включваща фокусирана върху зареждащи се хибридни коли. Компанията сподели, че планира да започне да продава напълно електрически автомобили след 2020 г.
Panasonic е основният доставчик на батерии за американския производител на луксозни електромобили Tesla. Освен това фирмата държи 29% от пазара за батерии, използвани за зареждащи се хибриди и за електромобили, сочат данни на Nomura Research за първата половина на 2017 г.
Най-близкият конкурент на Panasonic е LG Chem, която притежава 13% пазарен дял, следвана от китайската BYD с 10% и Contemporary Amperex Technology с 9%.
Батериите са централна част от плана на Panasonic да удвои приходите от автомобилния си бизнес до 2,5 трлн. йени (22,05 млрд. долара) до края на фискалната година, завършваща през март 2022. Ето защо разширява производството си на батерии в цял свят.
По-рано тази година тя започна производството на батерийни клетки в „Gigafactory” на Tesla в Невада и планира да продължи експанзията си с нов завод в Китай. Освен това се планира добавянето на нови производствени линии в Япония.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?