Whirlpool увеличи печалбата си през първото тримесечие, след като продаде по-малко продукти, но на по-високи цени, пише в. Wall Street Journal.
В резултат от новините книжата на компанията повишиха стойността си с 8 на сто по време на следборсовата търговия, след като фирмата разкри, че е надминала очакванията за печалбата за тримесечието и прогнозира, че разходите, свързани с митата и суровините, тази година ще са по-ниски от прогнозираното.
Whirlpool повишава цените на стоките си, за да компенсира нарастването на разходите.
Проучване на Becker Friedman Institute, публикувано вчера, показва, че митата на внесените перални машини струват на потребителите около 1,5 млрд. долара годишно. Цените на сушилните, които не са директно засегнати от митата, също нарастват, сочи още докладът.
Администрацията на Доналд Тръмп наложи мита върху пералните машини миналата година, след като Whirlpool лобира за защита от това, което определи като нечестна чуждестранна конкуренция. Но компанията беше засегната и от по-големите рахзоди за производството, свързани с други мита - върху вноса на стомана и алуминий. И двата материала са ключови компоненти за този продуктов сегмент.
Търговските спорове доведоха до по-слаби продажбени обеми, но подобриха маржовете на Whirlpool. Компанията твърди, че е продала със 7% по-малко перални машини в Северна Америка през последното тримесечие, но отчете 0,7% ръст на приходите в региона заради по-високите цени.
Компанията очаква разходите ѝ да нараснат с между 200 и 250 млн. долара тази година, което е под по-рано очакваните 300 млн. долара.
По думите на Whirlpool приходите от продажби на чуждестранните пазари са спаднали. В част от случаите те са засегнати от валутните колебания.
Приходите в региона, включващ Европа, са се свили с 9 на сто, а тези в Латинска Америка - с близо 3%. В Северна Америка, която е най-големият пазар на Whirlpool, приходите от продажби са нараснали с 0,7% до 2,5 млрд. долара.
За първото си тримесечие Whirlpool отчете 471 млн. долара печалба, или 7,31 долара на акция, при 94 млн. долара, или 1,30 долара на акция, година по-рано. Като се изключат някои разходи и еднократни елементи, компанията отчита печалба от 3,11 долара на акция, с което надмина очакванията на анализаторите за 2,86 долара на акция според FactSet.
Общите приходи от продажби за първото тримесечие са достигнали 4,76 млрд. долара. За сравнение година по-рано те бяха 4,91 млрд. долара. Анализаторите очакваха сумата да достигне 4,83 млрд. долара.
Whirlpool очаква тази година печалбата ѝ да е в диапазона 14,05-15,05 долара на акция. Предишната прогноза беше за 12,75-13,75 долара на акция.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай