Българската услуга за наем на електрически тротинетки Hobo навлиза в Благоевград от 1 декември. Това разкри пред Investor.bg съоснователят на компанията Теодор Рачев.
Експанзията се случва в партньорство с Американския университет в България (АУБГ), ето защо услугата ще е активна в кампуса на висшето училище.
По думите на Теодор Рачев част от мотивацията зад това партньорство е свързана с факта, че единият от съоснователите на Hobo е бивш възпитаник на АУБГ.
„Като университет с добро име и в крак с актуалните световни тенденции, решихме, че нашата услуга ще се впише прекрасно в тяхната визия и мисия“, коментира още той. „Целта на това партньорство е да дадем на студентите алтернативен и екосъобразен начин на придвижване в градската среда и по-специално между всички обекти на кампуса на АУБГ“.
Предвидени са пет паркоместа в кампуса на университета, на които ще бъдат разположени 20 тротинетки. От компанията планират да увеличат броя на превозните средства през пролетта на 2021 г., за да отговорят на търсенето в по-топлите месеци на годината, когато то обичайно е по-голямо.
В кампуса на АУБГ ще се предлага първият модел тротинетки, които ползваше компанията – Hobo 1.0, който по думите на Рачев е „преминал успешно всички хардуерни и софтуерни тестове“ и ще включва и логото на университета.
От Hobo не разкриват каква е стойността на сделката, но посочват, че тя „не е висока“, а причината за това е, че бизнес моделът, който компанията ползва в София, може да се репликира лесно и в други градове.
„Ценното за нас е сключеното партньорство с университета и възможността да го надградим и предоставим по-голям брой тротинетки“, допълва Теодор Рачев.
Той припомня, че във връзка с пандемията всички тротинетки на Hobo се дезинфекцират регулярно. Това е начинът, по който компанията оперира в София и планира да използва същия подход и в Благоевград. Още от налагането на извънредното положение в страната през март Hobo си е изградила процес по прибиране, зареждане, дезинфекция и повторно позициониране на тротинетките в столицата.
„С оглед спазване на мерките за сигурност срещу пандемията, ние предлагаме екосъобразен начин на придвижване, без да се налага потребителите да са в близост до други хора или в затворено пространство (като автомобил например)“, коментира Теодор Рачев.
Hobo навлезе на пазара в София през есента на 2019 г. Тя беше първата компания у нас, която обяви плановете си да пусне подобна услуга в страната.
Скоро след като навърши една година на пазара в България, Hobo пусна новия си модел скутери Hobo 2.0, като добави 200 бройки от него в София.
В интервю за Investor.bg през септември тази година Теодор Рачев заяви, че стремежът на Hobo е да стане изцяло водородно неутрална през 2021 г.
преди 4 години В Благоевград почти няма зима, тъй че всеки сезон е подходящ. А налагането на закона е работа на полицията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Уцелили са сезона, аз само не разбрах, как гарантират, че не ги карат лица под 14г (според новия закон) и не се возят по двама? отговор Сигнализирай за неуместен коментар