IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Сделката на Maktoob и Yahoo ще насърчи онлайн рекламата в арабския свят

За интернет реклама в Близкия Изток са били похарчени 190 млн. долара миналата година

12:15 | 28.08.09 г.
Сделката на Maktoob и Yahoo ще насърчи онлайн рекламата в арабския свят

Придобиването на арабския портал Maktoob от Yahoo ще даде допълнителен тласък за регионалния пазар на онлайн реклама, който се очаква да нарасне с до 40% тази година, прогнозират от Maktoob Group.

Сделката, обявeна преди дни, ще даде на Yahoo достъп до пазар, който включва 22 страни с над 300 млн. жители, говорещи арабски език. Maktoob е най-големият портал в арабския свят с 16,5 млн. потребители.

Интернет потребителите в региона наброяват около 37 млн., поясняват от организацията на арабските рекламодатели, които очакват онлайн рекламата да отчете 30% ръст тази година.

Очакванията са оптимистични на фона на това, че световните разходи за онлайн реклама се понижиха с 5% през второто тримесечие до 13,9 млрд. долара, стана ясно от доклад на изследователската група IDC, цитиран от Bloomberg.

Интернет проникването в момента е 30% в Саудитска Арабия, а в Дубай е между 50 и 60%.

Рекламодателите са вложили 190 млн. долара в интернет в Близкия Изток за миналата година, като според данни на браншовата организация за 2004 г. разходите за такава реклама в региона са били между 8 и 10 млн. долара.

От Yahoo поясняват, че покупката на Maktoob ще бъде завършена през четвъртото тримесечие, но и двете страни отказват да коментират стойността на сделката.

Основан през 2000 г., Maktoob притежава сайт за онлайн търговия, търсене, забавление и сватбени теми и продава карти за онлайн разплащания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:16 | 26.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още