Магазините за мобилни приложения като App Store на Apple и Android Market на Google стават все по-пренаселени, което кара разработчиците на софтуер да търсят изобретателни начини да се откроят със своите приложения.
Най-пресният пример за подобна изобретателност е не кой да е, а Microsoft. За да популяризира сред потребителите на iPhone своя мобилен браузър Bing, миналото лято Microsoft решава да си партнира с външни софтуерни разработчици.
За тази цел Microsoft спонсорира мобилни приложения, които дават достъп до безплатна музика за определен период. Това увеличава популярността на Bing и го нарежда сред най-често сваляните безплатни приложения за iPhone.
От Microsoft посочват, че обвързването на марката Bing с други популярни марки е увеличило интереса на потребителите на смартфони към интернет търсачката на компанията.
От тогава насам Microsoft разширява стратегията си за партньорство и с други фирми, които разработват приложения за мобилни устройства. Така се стига до партниране с разработчика на игри Rovio Mobile, който създава версия на своята популярна игра "Angry Birds" ("Гневни птици") с вградени онлайн карти от Bing.
Резултатите от стратегията са красноречиви – миналата есен за известно време шест от 25-те най-популярни приложения в App Store са брандирани от Bing, а мобилното приложение на Microsoft бележи 20% ръст в изтеглянията си.
Решенията на Microsoft са само един пример за това как разработчиците все повече търсят начин да се откроят от тълпата в магазините за мобилни приложения.
Такива магазини имат не само Apple и Google, но също Research In Motion и Microsoft. През тази седмица „отвори врати” и най-новият магазин за мобилни приложения – този на Amazon, който ще разчита на по-добра организация, за да привлича потребители.
Освен това единствено Amazon ще предлага безплатен период на тестване за всяко приложение.
С увеличаването на броя на онлайн магазините за приложения обаче расте и броят на разработчиците, които се борят за внимание. В Apple App Store в момента има над 350 хил. приложения, а броят им във втория по големина магазин, Android Market, е над 130 хил.
Apple и Google обаче бяха критикувани от разработчиците за това, че магазините им за мобилни приложения са много неподредени. Това ги накара да направят промени, с които да улеснят намирането на приложения. За тази цел Apple добави опция за препоръка, а Google - възможността да се дават оценки и препоръки.
Разработчиците все още недоволстват, че възможността да бъдат забелязани зависи до голяма степен от това дали са сред популярните и най-препоръчвани приложения, защото това остава основния начин, по който потребителите намират приложения.
Трудностите при популяризиране на приложение бързо се превърнаха в пазарна ниша и се появиха компании, като GTekna, които предлагат такива услуги.
GTekna връща парите, ако не успее в рамките на три дни да нареди приложението сред 25-те най-популярни в Apple App Store. Услугата, която може да струва до 5 000 долара, е толкова популярна, че е резервирана за месец напред.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.