IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бъдещето на мобилната реклама

Половината от всички рекламни разходи в мобилната мрежа се концентрират върху рекламата в търсачките

09:04 | 01.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Бъдещето на мобилната реклама

Компанията за кабелен интернет и телевизия Comcast е пуснала мобилна реклама, с която потребителите трябва да натиснат само едно копче на смартфона си, за да направят повикване в компанията. Потребителите на мобилни устройства отговарят за 10% от всички онлайн приходи, твърдят от компанията. Потребители на смартфони и таблети натискат четири пъти по-често рекламата, отколкото тези с компютри, пояснява още Comcast.

Скот Нордби, президент на Innovative Real Estate Group в Колорадо казва, че той плаща на сайта за имоти Zillow всеки месец около 340 долара за това, негова снимка и данни за контакт да се появяват до 10 000 обяви за недвижими имоти в конкретен район. С няколко кликвания на смартфона всеки потенциален купувач може да стигне до Нордби и неговия екип.

Потребителите на смартфони се обаждат три пъти по-често

Нордби казва, че получава 150-180 заявки на месец, като повече от половината от общия брой са от клиенти, които го намират в Zillow. Около един на всеки десет потребители на Zillow му се обажда от смартфон. И Нордби е ентусиазиран от тези резултати.

Шефът на Zillow Спенсър Раскоф казва, че хората, които използват Zillow чрез смартфон, е три пъти по-вероятно да се обадят на брокер като Нордби, отколкото онези, които използват конвенционален компютър за достъп до Zillow.

И докато екраните на смартфоните стават все по-големи, някои компании имат успех с реклами, които заемат целия екран в краткосрочен план. Компанията за приложения Fotopedia продава такива реклами. Потребителите могат да преглеждат галерии с висококачествени снимки и на около всеки десет страници попадат на реклама. Клиенти като National Geographic или туристическата услуга Expedia плащат по около 1,50 долара за потребител, който кликне на такава реклама.

До 18 на сто от хората, които виждат мобилна реклама, я натискат, казва Кристоф Далигол от Fotopedia. В интернет само около един процент от всички потребители кликват върху конкретна реклама.

"Това нещо постоянно ме бомбардира с реклами"

Но подобни големи реклами трябва да се използват пестеливо, казват рекламните експерти. Крейг Биърли, директор на рекламата за марката Buick на General Motors, казва, че компанията използва реклама на цял дисплей само при лансиране на особено важни продукти, за да не дразнят те потребителите.

Маркетинговите отдели също се опитват да поставят реклами на необичайни места, тъй като много потребители на интернет вече дори не могат да възприемат реклама на определени места. Facebook и Twitter например добавят рекламни послания в обичайния поток от съобщения и разговори.

Amazon.com също намери своето ново рекламно пространство в своя нов електронен четец Kindle Fire HD. Когато устройството влезе в режим на „заспиване“, на целия екран се появява огромна реклама. Когато много потребители започват да се оплакват, Amazon предлага на своите клиенти срещу такса от 15 долара да изключи за постоянно рекламите.

Някои потребители на Kindle Fire HD твърдят, че рекламите не им правят впечатление. Но 56-годишният Стив Кепбъл от Флорида казва: „Това нещо постоянно ме бомбардира с реклами". Затова той бил „изкушен“ да извади допълнителните 15 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още