Мобилните игри са нещо като Лу Бега в технологичната индустрия.
Със сигурност „Mambo No. 5" беше световен хит когато излезе, но след това Baha Men издадоха песента „Who Let The Dogs Out” и по-голяма част от слушателите забравиха за Анджела, Памела, Сандра и Рита. Някогашните хитове обаче са се превърнали в задължителна част от плейлистите на днешните сватби.
През годините сме виждали същото и в света на игрите - множество хитови заглавия бързо биват заменяни от следващите, а Rovio е най-пресният пример за това, пише Wired.
В четвъртък компанията обяви, че ще съкрати 130 работни места, или 16% от работната си сила. Това подсказва, че финландската компания взема мерки, след като хитовата ѝ игра „Angry Birds” бива изместена от нови, по-свежи предложения като „Candy Crush”и „Clash of Clans”.
В изявлението, с което обяви новината, главният изпълнителен директор на Rovio Майкъл Хед посочва, че екипът на компанията е изграждан „на базата на предположенията за по-бързо развитие от реализираното“.
Тези новини не би трябвало да изненадват онези, които следят резултатите на индустрията на игрите за мобилни устройства през последните няколко години. Преди Rovio в същото положение беше Zynga, която направи бум с играта „FarmVille”, докато не се появи “Angry Birds”.
Zynga вече има 3хил. служители и е публично търгувана компания. Тя направи няколко придобивания с обща стойност 180 млн. долара. В портфолиото ѝ влязоха игри като „Draw Something”, чийто успех отмина изключително бързо. Ето защо Zynga беше принудена да съкрати 520 служители, или около 18% от персонала си, както и да затвори офисите си в Ню Йорк, Лос Анджелис и Далас.
Притеснена да не попадне в същия капан, Rovio се опитва да подходи различно към игралната индустрия. Тя пусна серия играчки и дори създаде увеселителни паркове по целия свят. Въпреки това финландската компания допусна една голяма грешка – повярва, че тематичните паркове на „Angry Birds” ще останат популярни, дори и играта да бъде изместена от други заглавия. Ако нещо лесно достъпно като мобилната игра не задържи интереса, то цял тематичен парк ще го направи още по-трудно.
Днес Rovio, подобно на Zynga преди време, е принудена да прави съкращения. Разбира се, това не означава, че историята на Rovio приключва. Zynga все още е на пазара.
По-важното е компаниите за игри да се научат да не надценяват своите възможности, допълва Wired. Според изданието въпреки че виждат случващото се с редица други компании преди тях, мнозина играчи на пазара не си вземат поука от това, че хитовите заглавия имат временен успех.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ