IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Rovio отрича сътрудничество с американските власти

Все пак компанията не изключва възможността NSA да се е сдобила по някакъв начин с потребителски данни

13:07 | 29.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Rovio твърди, че Angry Birds мълчат пред властите. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Rovio твърди, че Angry Birds мълчат пред властите. Снимка: архив Ройтерс

Базираният във Финландия производител на играта Angry Birds Rovio Entertainment Ltd не споделя данни, не сътрудничи или не сключва тайни споразумения с която и да е държавна шпионска агенция, като NSA (Националната агенция за сигурността на САЩ) или GCHQ, се казва в изявление на компанията.

Припомняме, че вчера се появиха спекулации в медиите, че NSA използва Angry Birds за събиране на крайни потребителски данни. Спекулациите се базират на информация от документи, изтекли от бившия служител на тайните служби Едуард Сноудън.

“Предполагаемото наблюдение може да се провежда чрез рекламни мрежи на трети страни, използвани от милиони търговски уеб сайтове и мобилни приложения във всички индустрии. Ако рекламните мрежи наистина са таргетирани, устройствата, с които може да се достъпва интернет и с които се посещават уеб сайтове, са имунизирани срещу такова наблюдение. Rovio не позволява на мрежи на трети лица да използват лични данни на крайните потребители от приложенията на Rovio, твърди още компанията. 

В своето опровержение Rovio предлага сценарий, чрез който NSA, GCHQ и други органи могат чрез рекламните мрежи на трети страни да получат достъп до тези данни, което е по-вероятно, отколкото това да става директно от самия производител на Angry Birds. Главният изпълнителен директор на Rovio Мийаел Хед дори отива до там, че да предположи, че неговата компания може да преразгледа рекламните си партньорства, за да провери дали има нужда от преомисляне на дейността с тези мрежи. В блог постинг проблемът се представя като кризисен момент за цялата индустрия, в която всеки участник трябва да се постарае да се увери, че неприкосновеността на личния живот на клиентите е защитена.

Дори ако единственият резултат от тези откровения е преразглеждане на рекламните мрежи на трети страни, както и това каква информация се споделя с посочените организации от страна на компаниите, които ги използват, това може да се определи като победа за потребителите, пише TechCrunch. Все още по отношение на това, което защитава потребителите на тези приложения, има сравнително малко прозрачност, особено извън САЩ.  

Вижте повече в материала на Bloomberg! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:11 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още