Нужно е нещо повече от здрави основи, за да влезеш в новия списък на Morgan Stanley, коментира Bloomberg. Класацията включва големи имена, които според компанията налагат значителни промени в поне една, ако не и в повече индустрии и вече са достигнали сериозен мащаб.
Екипът, който включва анализатори като Браян Новак и Адам Джонас, казва, че тези компании „са сегашните победители в цифровата ера".
Над три четвърти от имената са вписани в САЩ, като останалата част идват от Азия. В класацията няма европейски имена, а част от победителите са:
Alibaba Group
Въпреки че акциите на компанията поскъпнаха с над 50% през последната година, анализаторите казват, че има още пространство за развитие. „Вярваме, че Alibaba монетизира само частица от стойността, която предоставя на търговци и брандове. Нейното решение тип обслужване на едно място в затворен цикъл от дигитален маркетинг и търговия, подкрепяно от 500 млн. единни идентификатори, носи потенциала за дългосрочно генериране на печалба“, казват експертите.
Apple
Няма как да твърдим, че Apple не оказва влияние, въпреки че акциите изпитват затруднение през последната година, като анализаторите се тревожат, че въздействието на компанията запада. Morgan Stanley обаче вярва в главния изпълнителен директор Тим Кук и казва, че компанията все още може да се разшири и извън технологиите. „Вярваме, че Apple има потенциала да оказва влияние в нови индустрии като медии, телекомуникационен и автомобилен сектор и фармацевтика“, смята той.
Priceline Group
Въпреки възможните заплахи от други влиятелни компании като Airbnb анализаторите казват, че Priceline е достатъчно голям лидер в индустрията, за да остане доминираща сила. „Priceline се възползва от предимството си от гледна точка на мащаба и харчи над 3 млрд. долара за онлайн реклама, което води до съществено предимство при привличането на клиенти в сравнение с легендарни хотелски брандове“, пише в анализа.
Amazon.com
Най-големият онлайн търговец на дребно дори не приближава края на подема си. Според анализаторите Amazon има още потенциал да влияе сериозно на индустрии като потребителска търговия на дребно, транспорт, медии, хранителни стоки и доставка на храна.
Няма повод да поставяме под въпрос продължаващата способност на гиганта в социалните медии да монетизира офертите си, пише екипът. „Facebook продължава да се възползва от потенциала си за трупане на печалба чрез продължителни иновации и разширяване на стойността на потребителите и рекламодателите“.
Други имена в списъка включват компанията майка на Google Alphabet, китайската онлайн търсачка Baidu, Netflix, както и Tencent Holding. По-голямата част от списъка се представя изключително добре в индекса S&P 500 от началото на годината досега, като акциите на компании като Facebook и Alibaba са поскъпнали с 23%, а на Tencent – с 38%. Netflix се представя най-зле със спад на цената на акциите от 15%.


Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?