Няма доказателство, че Samsung и нейните доставчици са направили същото с Note 7, а Тони Олсън, главен изпълнителен директор на консултантската фирма D2 Worldwide, твърди, че проблемът не е ограничен само до по-евтините продукти.
Той е правил тестове на батерии за лаптопи преди десетилетие, които са подчертали опасността от запалване. Около 9,6 млн. батерии за лаптопи на Sony впоследствие бяха изтеглени от пазара. Но когато Олсън повтаря тестовете с други батерии за лаптопи седем години по-късно, открива, “че твърде малко се е променило в дизайна за безопасност на батериите въпреки по-големия контрол”.
Sony, HP, Toshiba и Panasonic също изтеглиха батерии за лаптопи тази година заради опасност от запалване според Комисията по безопасност на потребителските продукти. Panasonic, която е доставчик на батериите, твърди, че става дума за производствени проблеми, които вече са решени.
Запитан за случая със Samsung, главният изпълнителен директор на Panasonic Казухиро Тсуга коментира пред репортери миналата седмица, че литиево-йонните батерии могат да станат податливи на пожари, ако плътността им се повиши и при бързо зареждане.
"Това е компромис между риска и ползите. Ние поставяме най-голям приоритет върху сигурността", заяви той. "Със сегашните технологии е изключително трудно да има нулев шанс от подобни инциденти".
По-голямо търсене
Преди ерата на смартфоните потребителите не изискваха много от устройствата - малък брой телефонни обаждания, малко SMS-и. Днешните телефони се нуждаят от много повече, а вече говорим за постоянно използване.
Според eMarketer китайските потребители на мобилни устройства например прекарват два пъти повече време в използване на смартфоните си, отколкото са го правили преди четири години.
Това накара производителите да направят екраните по-големи, а устройствата по-мощни, побирайки повече енергия в по-малко пространство. И колкото и качествени да са материалите, “те не са 100% сигурни и никога няма да бъдат”, твърди Ларсън. По думите му литиево-йонната технология започва да достига границите на безопасната енергийна плътност.
Но експертите не са на едно мнение по този въпрос. Някои смятат, че все още има възможност за подобрения. Обещаваните отдавна нови технологии, които могат да направят батериите по-безопасни, ще се появят скоро.
Тим Грейтък, анализатор в Lux Research, твърди, че има десетки стартъпи, които работят по въпроса, но научните проблеми са трудни за решаване и това ще отнеме време.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
преди 9 години голем анализ, нема що... горе долу като всички други неща съхраняващи енергия, и оловния акумулатор в колата се пали. литър бензин също е форма батерия :) и ако не се разреди правилно следва бууум !хич не харесвам такива безсмислени статии от които човек нищо не може да научи отговор Сигнализирай за неуместен коментар