Стойността на пазара на технологии за виртуална реалност може да достигне 1 трлн. долара до 2035 г., сочи нов доклад на анализаторското звено на инвестиционната банка Citi, цитиран от CNBC.
Докладът на Citi идва в същата седмица, в която Sony представи очилата за виртуална реалност PlayStation VR, насочен към собственици на конзолата за видеоигри на компанията. През 2016 г. на пазара бяха пуснати и други очила за виртуална реалност от висок клас, сред които Oculus Rift и HTC Vive. Технологията за разширена реалност, като тази на Microsoft HoloLens, също не изостава.
"Виртуалната реалност навлезе категорично като инвестиционна тема и расте като индустрия. Вярваме, че ще бъде използвана в различни приложения и в редица индустрии", коментира Катлин Бойл, управляващ редактор на Citi GPS.
Технологията за създаване на виртуална реалност на практика вече оказва влияние в няколко насоки, като много компании проучват възможните й приложения. Отвъд развлекателния бизнес, виртуалната реалност се използва и в туристическия сектор, за образователни цели и в здравеопазването.
През август DeLoitte публикува проучване, според което 88% от компаниите с годишни приходи между 100 млн. долара и 1 млрд. долара вече използват някаква форма на виртуална или разширена реалност като част от бизнеса си.
Citi прогнозира, че продажбите на хардуер, по-конкретно на очила, ще бъдат основен двигател за ръста на сектора. Компанията очаква пазарът на виртуална и разширена реалност да достигне стойност от 692 млрд. долара до 2025 г., надхвърляйки 1 трлн. долара през следващото десетилетие.
"Предвид това, че глобалният пазар на електронна и мобилна търговия към момента е на стойност около 1 трлн. долара и се очаква да нарасне до 4 трлн. долара до 2030 г., дори и виртуалната и разширената реалност да заемат само един малък дял от пазара, това ще бъде значителен двигател за ръста на пазара на виртуална реалност като цяло", обяснява Бойл.
"Ако разширим прогнозата до 2035 г., вярваме, че пазарът на разширена реалност може да грабне около 25% от пазара на мобилна търговия, което би се равнявало на близо 1,3 трлн. долара."
Съдържанието ще е ключов фактор за успеха на виртуалната реалност, за да може тя да привлече потребителите. Освен игрите, Citi очаква да бъде създадено такова съдържание, което да позволява на потребителите да посещават концерти, зоологически градини, увеселителни паркове и да гледат филми.
По отношение на продажбите, до 2020 г. се очаква да бъдат продадени 21 млн. очила за виртуална реалност, прогнозира анализаторската компания CCS Insight.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева