IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Четирите предизвикателства пред Apple

За да мотивира разработчиците да работят с нея, компанията трябва да се справи с доста сериозни проблеми

21:33 | 05.06.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Като се има предвид ролята ѝ на най-високо оценената публична компания в света, Apple разкрива изключително малко за своята стратегия, която стои зад въпросната оценка от 800 млрд. долара. Тази седмица е рядко изключение, пише CNBC.

Днес се провежда годишната конференция на разработчиците на Apple, където разработчици и създатели на приложения се събират, за да се подготвят за следващата версия на операционната система на Apple.

Тазгодишната конференция ще бъде особено важна и за инвеститорите. Главният изпълнителен директор Тим Кук си е поставил за цел да удвои приходите на компанията от услуги до 2020 г., което включва и App Store. Разработчиците, хората, които изграждат тези приложения, са ключови за постигането на въпросната цел.

Apple знае как да ги ухажва. Тя инвестира значително в инициативи за обучение, свързани с програмирането, включително в играта за програмиране Swift Playgrounds и възродената Genius Bar, а App Store е платил 70 млрд. долара на разработчици от старта си през 2008 г. според Apple.

За да задържи разработчиците ангажирани, Apple трябва да се справи с четири предизвикателства:

1. Да направи Siri конкурентоспособна

Миналата година журналистът Уолт Мосбърг попита защо Siri изглежда „толкова глупава“. Тест на CNBC, направен миналия месец, стигна до същото заключение: отговорите на Google Assistant са били по-добри от тези на Siri. Твърди се, че Apple подготвя и устройство за дома, което да работи със Siri, което може и да дебютира тази седмица. (Apple почти никога не потвърждава за пускането продукти преди официалния им старт).

Но за подобно устройство, като това, Siri трябва да бъде подобрена, твърди Джон Форестър, главен маркетингов директор на Inbenta.

На фона на това, че има много платформи, от които разработчиците да избират, от Apple зависи да ги впечатли, така че да ги мотивира да направят нещо за Siri, допълва Форестър. Днес много разработчици предпочитат App Store, защото лесно могат да монетизират, категоричен е той. Според него същото важи и за ботовете с изкуствен интелект, базирани на разговорите.

Форестър, който преди това е работил за компании като Samsung и Microsoft, твърди, че Apple има голямо предимство с добрия си индустриален дизайн и връзката си с луксозни марки като Hermes.

Освен това Apple е позната и с фокуса си върху потребителското преживяване, което може да направи въпросното устройство по-лесно за използване от Alexa.

2. Съдържание с добавена и виртуална реалност

Разработчиците се нуждаят и от ясно разяснение на стратегията на Apple относно останалите услуги, за да знаят къде и кога могат да се насочат. Така например миналогодишната конференция включваше голямо обновяване на Apple Music, предвещавайки пускането на съдържание като „Planet of the Apps”. Тазгодишните новини за tvOS може да подскаже какво ще предложи Apple във видео сферата например.

Отдавна се твърди, че Apple планира нови възможности за ползване на добавена и виртуална реалност в следващия iPhone. Ако иска потребителите да се възползват от тях, тя ще трябва да започне да показва на разработчиците как да правят приложения и преживявания в тази област.

"Apple ще обяви iOS 11 и нови функции на iPhone и iPad”, написа Джийн Мънстър, рисков инвеститор в Loup Ventures. “Въпросът е: колко ще ни каже iOS 11 за амбициите на Apple в добавената реалност?“.

3. Малко любов към Mac

Приложенията са създавани на Mac, а дори Apple признава, че вниманието към обновленията на Mac отслабва. Междувременно компанията продължава да налива ресурси в iPad и твърди, че все още залага много на него. Но той не е достатъчно мощен, че да може да се програмира сериозно на него. С новите неща за MacBook и iPad, очаквани на събитието, Apple ще изясни кое за какво ще се използва и ще докаже да разработчиците, че все още вярва много в Mac.

4. Поглед към Китай

Един от ключовите въпроси, които всички инвеститори си задават за Apple, е: „Какво се случва в Китай?“. Всичко, случило се до момента, доведе до т.нар. „китайски проблем“ на Apple. Warren Capital оценява, че продажбите на iPhone в азиатската страна са спаднали с 14% през април спрямо същия период година по-рано.

"Няма никакво съмнение, че iPhone не се продава добре в Китай в момента“, посочва анализаторът на Longbow Шон Харисън и допълва: „Вътрешните играчи печелят дял, особено Huawei. Въпреки това много хора чакат новия iPhone”.

Но има и друг проблем. Основните ценности на Apple – че има лесна за използване, интегрирана софтуерна система – се оказват не толкова привлекателни в Китай.

Бен Томпсън, основател на Stratechery обясни: „Основният проблем е следният: за разлика от останалата част на света, най-важното нещо на смартфона не е операционната му система. А е WeChat.”.

В действителност на WeChat се падат около 29% от средното време, прекарано в ползване на мобилни приложения в Китай миналия месец, сочат данни от доклада 2017 Internet Trends.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още