След приемането на законовите промени, предлагани от министерството на транспорта в Закона за автомобилните превози, Столичната община ще определи максимални цени за извършването на таксиметровите превози само с постигнато съгласие с основните таксиметрови превозвачи в града. Това каза заместник-кметът Любомир Христов пред БТА, потърсен за коментар във връзка със законопроекта, подготвен от министерството.
Превозите с таксита в момента се регламентират главно с наредба на транспортното министерство, в която изискванията към тарифата за превоз са няколко - цената за повикване на адрес, първоначалната такса и за минута престой да не надвишават половината от цената за километър пробег по съответната дневна или нощна тарифа.
Предложението на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е Общинските съвети да определят максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег по съответната тарифа, валидни за територията на съответната община, където е издадено разрешението.
Цените трябва да се актуализират най-малко веднъж годишно или по искане на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
При всички положения определянето на максимални цени за таксиметров превоз няма да стане "на килограм", каза Христов. Това, според него, ще е с формула, която ще включва всички компоненти на превоза - от амортизациите на автомобила, през претеглената стойност на горивата, до възнаграждението на водача.
По думите му специалистите от транспортния отдел на Столичната община вече работят върху варианти, за да има готови предложения, при приемането на законопроекта от Народното събрание. Предложенията ще се обсъждат с таксиметровия бранш след това, каза още Христов.
Според Христов моделът, по който работят такситата в Ирландия - с единна държавна цена, не е приложим у нас. Причината е несъизмеримостта на услугата в различните места в страната.
Според него обаче би било добре да се помисли за това да има формула за определянето на цената, както и за максималния брой таксита в самия законопроект. Така всеки общински съвет няма да се лута в търсенето на решение, а ще приложи законовата рамка.
В София в момента се движат 5 280 таксита, които са с редовна регистрация в Столичната община и с издадени разрешителни, холограмни стикери и идентификационни светлоотразителни номера, за които годишно плащат по 50 лева.
Въпреки че не е дадена насока за определянето на максималната цена за километър пробег, в законопроекта е записано, че който вози над нея ще бъде глобяван с 3000 лева и ще му се отнема издадено разрешително за таксиметров превоз на пътници.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО