IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България иска повече туристи...

Но има още много какво да направи, за да ги спечели, се казва в материал за страната ни на Wall Street Journal

09:14 | 18.08.10 г. 1
Автор - снимка
Създател
България иска повече туристи...

Туристическият сектор в България дава 8,7% от брутния вътрешен продукт на страната, но тя все още има проблеми с достигането на по-високо качество в тази област, пише Wall Street Journal в свой материал, озаглавен „България иска повече туристи“.

Хората от туристическия бранш се оплакват от тежката зависимост от туристическите мегакомплекси, работещи на принципа „всичко включено в цената“ (all inclusive), от недостатъчно доброто обслужване и от изхабената инфраструктура, отбелязват авторите на статията.

В последните 10 години се говореше много за българския туризъм, насочен към лова, голфа, карането на ски, културните и природните забележителности. Масовият туризъм обаче все още си остава основен елемент в туристическия бранш, защото другите форми на туризъм страдат от липсата на държавна организация, от лошото управление на културните обекти и от недостатъчната реклама, пише изданието.

То цитира Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценка на туризма, който казва, че закъсненията в строежа на нови магистрали - поради корупцията или липсата на опит от страна на правителствата и местните власти, е създало значителен дисбаланс, имайки предвид капацитета на новопостроените хотели.

В статията е отразено и мнението на германския пенсионер Юрген Бютнер, живеещ в Пловдив, който говори за проблемите на чужденците в България. Според него за тях е проблем да намерят хора „говорещи нещо като английски, какво остава за други езици, като немския“. Той казва, че се е сблъскал с този проблем дори и при с хора с дипломи в областта на туризма и владеенето на езици.

„България все още не може да извлече ползи от природните дарове, с които разполага“, смята германецът.

Български фирми смятат въпроса за диверсификацията на туризма за много важен за оцеляването им, но се оплакват, че повечето туристи идват в България с пакет „всичко включено в цената“, почиват в оградени туристически комплекси и не напускат хотелите си, а това направо задушава туристическия бизнес.

Общо 2,1 млн. туристи посетиха България през първата половина на 2010 г., се казва в статията. Това е с 1,9% повече в сравнение със същия период на 2009 г. Но всеки 9 от 10 туристи идват в България през лятото - нещо, което българският премиер Бойко Борисов се надява да успее да промени, пише вестникът и допълва, че миналата седмица Борисов е наредил на министрите да разработят стратегия за развитие на културния туризъм, след като в Созопол археолози откриха мощи, за които се смята, че са на Свети Йоан Кръстител.

Забелязват се и други признаци, че се работи за промяна, отбелязва изданието - в София занемарените сгради в неокласически стил сега са обновявани, както направиха в Прага през 90-те години на миналия век. Мрачните блокове от съветски тип постепенно се заменят от модерни сгради от стомана и стъкло.

Като пример се посочва и бившата сграда на Техническия университет в София, която се превръща в музей, наречен българския Лувър. Като друг пример за подобряване на инфраструктурата с цел привличане на повече туристи се посочва и скоростната железопътна линия, която ще свързва София с Пловдив и Бургас и която трябва да бъде завършена през 2012 г.

Очаква се подобрение и в подготовката на хората, работещи в туризма, защото идва ново поколение, което има други перспективи и знае езици, се казва в статията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:34 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
GHOST_FX
преди 13 години
Как да напуснат затворените си комплекси туристите, когато като начало няма сносни пътища по които те да се придвижват. Това разбира се не важи за тези които са дошли да практикуват off-road . След това - ако решат да похапнат някъде навън , започват мъките им. Това няма, онова няма, продуктите са стари, замразени, готвенето става бавно, обслужващият персонал е под всякаква критика, лъжат те във сметката и т.н. и т.н. ... Ако решат да обиколят някакви културни и исторически забележителности ..... няма никаква организация и координация. Около забележителностите - само сергии с *** .... розова вода, мартеници, дървени лъжици и гипсови фигурки на исторически паметници ......производство Made in P.R.C. Истината е че туризма ни не заслужава и тези туристи които идват тук ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още