С 15% са се увеличили от началото на годината ранните записвания на българи за нашите туристически обекти и курорти, сочат данни на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, представени днес при отчитане изпълнението на проекта „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България".
Проектът се финансира по ОП „Регионално развитие" на ЕС и включва дейности като: телевизионна и радиореклама, външна и печатна реклама, интернет, промоционални събития, създаване на събитиен календар и др.
Кампанията за повишаване осведомеността и предлаганата пазарна информация за туристическия ни продукт на национално ниво доведе и до 2% годишен ръст на почивките в страната, обясни Ива Якимова, началник отдел „Проекти и програми в туризма" в МИЕТ и ръководител на европейския проект, цитирана от пресцентъра на министерството. Тя цитира и данни от националната статистика, според които разходите на българите за туризъм през 2010 г. са били в размер на 2,689 млрд. лева, като 74% от тях са усвоени в България, а 26% – в чужбина.
Като цяло кампанията е насочила вниманието към националния туристически продукт и е оказала позитивен ефект за големите курорти, известните дестинации и традиционния туризъм, обясни Станислав Стоянов, управител на социологическата агенция „Алфа Рисърч”. Според него съотношението „реализирани пътувания" към „намерения за бъдещи пътувания" расте за всеки от предлаганите видове туризъм, като някои от тях имат потенциал за удвояване на интереса. Такива са еко и планинският туризъм, спа и балнеолечението, зимният и ски туризма, както и културният туризъм, посочи Стоянов.
Изследването сочи още, че сред публичните канали за информация българите предпочитат телевизията, интернет и печатната реклама (брошури и листовки). Телевизията оказва най-силно въздействие върху аудиторията от всички възрастови групи, радиото – в малките населени места, а интернет – сред семействата с деца до 10 години и младите хора.
В рамките на комуникационната кампания за насърчаване на вътрешния туризъм до момента са сключени договори на стойност 2,32 млн. лева. Излъчените почти два пъти повече спрямо планираните телевизионни клипове са достигнали до 3 млн. зрители. Радио спотовете са чути от над 1,6 млн. слушатели, а печатните публикации и карета – прочетени от половин милион читатели. С най-висока ефективност се отличава интернет банер рекламата „Потърси България”, където при заложена цел от 4,246 млн. импресии са реализирани 6 пъти повече – 26,635 млн., посочват от пресцентъра.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп