IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Семейният бизнес печели благодарение на имиджа си

Над 65% от фамилните компании разчитат на добрите си отношения с клиентите, сочи проучване на Ernst&Young

14:17 | 14.06.11 г.
Семейният бизнес печели благодарение на имиджа си

Над 65% от семейните фирми разчитат на добрите си отношения с клиентите и този имидж им помага да преодолеят конкурентния натиск в нишата, в която работят. Това сочи проучване на Ernst&Young сред семейния бизнес в Европа, представено от Питър Инглиш, лидер на Центъра за фамилен бизнес на Ernst&Young за Германия, Швейцария и Австрия, съобщиха от агенцията.

Инглиш бе специален гост на организираната от българското Сдружение на фамилния бизнес годишна среща на членовете на организацията, където бяха представени данни от проучването на Ernst&Young.

„Нашите проучвания сочат, че фамилните компании създават по-дългосрочни отношения с клиентите и партньорите си. Затова и повечето от тях считат за свое конкурентно предимство изгражданото с години доверие в клиентите“, обясни още Инглиш.

Друго предимство е и бързото ориентиране на този бизнес към иновациите. Повече от 50% от мениджърите на семейни компании съзнават необходимостта от непрестанно обновяване на практиките”, допълни Инглиш.

Проучването показва, че фамилните компании отчитат с до 10% по-висок годишен оборот в сравнение с другите фирми, заети в същите сектори. С 8% повече пък са работните места, които те са осигурили, разказа още Инглиш.

Според проучването на Ernst&Young фамилните компании представляват 38% от всички средно големи фирми в Европа. Най-голям е процентътът им в Германия, където 47% от всички средно големи компании са именно семейни. В Италия този дял е 46%, 44% е в Испания, 30% във Франция и 26% във Великобритания, показват още данните на Ernst&Young.

„Световните тенденции са валидни и за българските фамилни компании”, коментира Христо Илиев, председател на Сдружението на фамилния бизнес в България.

„През последните години в резултат на кризата и с първите реални случаи на прехвърляне на бизнес от първо на второ поколение, ние си дадохме сметка, че основното ни конкурентно предимство е доверието. Фамилните компании са предпочитани като партньор от бизнеса и като работодател от служителите, защото в тяхното управление има прозрачност и лична отговорност.”, сподели Илиев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още