IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бизнесът подкрепя затягането на режима при търговията със скрап

За година кражбите на метални елементи са стрували на големите инфраструктурни и комуникационни компании 15 млн. лева, твърдят от екоминистерството

15:18 | 23.06.11 г. 4
Автор - снимка
Създател
Бизнесът подкрепя затягането на режима при търговията със скрап

Инфраструктурните компании, които понасят най-много щети заради кражбите на метални елементи от тяхната инфраструктура, са подкрепили с открито писмо законодателните мерки на Министерството на околната среда и водите (МОСВ) за затягане на режима за търговия със срап, съобщиха от екоминистерството.

Вчера в София малки и средни търговци, изкупуващи черни и цветни метали, протестираха срещу промените в Закона за управление на отпадъците. Според тях това ще доведе до затварянето на над 1100 фирми от сектора, което ще засегне 14 хил. души.

От екоминистерството в отговор посочват, че зад промените в Закона за управление на отпадъците стоят такива компании като Vivacom, ЧЕЗ България, Национална компания „Железопътна инфраструктура”, Alcatel-Lucent, Е.ON България, „Националната електрическа компания“ ЕАД и „Електроенергиен системен оператор“ ЕАД. Отделно от ЕВН България също подкрепиха законодателните инициативи, които имат за цел да ограничат кражбите на метални елементи с цел предаването им за вторични суровини.

Компаниите искат ясни и коректни правила, които съществено да ограничат възможността крадени инфраструктурни елементи да бъдат продавани в лицензирани за целта пунктове. Инфраструктурните дружества само за миналата година били ощетени с над 15 млн. лева заради кражби, като общият брой на оставените без услуга български граждани достигнал един милион, съобщават още от екоминистерството.

Междувременно трети ден тече акция на МОСВ и полицията, при която се проверяват площадките за черни и цветни метали в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:51 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 1 rate down comment 0
madcow
преди 12 години
Щото сме полицейска държава, и вместо МВР да обслужва гражданите се оказва, че гражданите трябва да обслужват неспособното да се справи с бандитите МВР...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 4
Императорът
преди 12 години
И какво - унищожават цял бизнес, при това полезен, защото подчинените на Цецо *** не могат да се справят с едни ***?Ако се наложат безмилостни наказания за нарушаване целостта на ЖП-инфраструктура или електропреносна мрежа (включително присъди за тероризъм и наказания - смърт или доживотен затвор) за случаите когато се застрашава животът на хора (например гепенето на релси от ЖП-линия), ако посегателствата срещу частна собственост се наказват по НК, да видим дали ще има кражби !!!Например в София 90% от крадените метали се пренасят с каруци, но въпреки това жалката кметка отказва да спре движението на тия незаконни превозни средства по улицата на уж европейската столица !!! Не я ли прави това отговорна за кражбите, заедно с всички общинари?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
dart86
преди 12 години
Не съм видял някои от тези търговци да пита от къде се появил метала, който купува... сами са си виновни...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 2
rednek
преди 12 години
Проблема при тази търговия е, че въпросните "търговци" са същите като самите метали - цветни и с неясен произход!И единствения вариант да се спрат кражбите май е... да се спре самата търговия!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още