Крадците, примамени от скачащите цени на медта, се превръщат в кошмар за европейските железници, като предизвикват големи закъснения на влаковете, подкопават печалбата и вредят на репутацията на жп транспорта, предаде Ройтерс.
Железопътните оператори наливат пари във високотехнологични мерки с надеждата да предотвратят кражбите на метала, след като цената му скочи над три пъти от началото на 2008 година и достигна 9000 долара за тон.
Железниците в Европа са се превърнали в "банкомат" за мед на фона на поскъпването й, заяви директорът на отдела за корпоративна защита към италианските национални железници Франко Фиумара. Броят на кражбите е пряко свързан с тази тенденция, посочи той.
По думите му железопътната инфраструктура е сериозно засегната и напоследък положението се влошава още повече.
Крадците на мед обикновено действат през нощта, като се насочват към кабели, сигнални постове и динама, които са жизненоважни за железопътната комуникационна система. Голяма част от сигналното оборудване е открито и кабелите се простират на стотици километри. Те са леснодостъпни за крадците, които са въоръжени с инструменти.
Миналата година кражбите на медни жици в Европа са причинили над 10 000 часа закъснения на влаковете и щети за десетки милиони евро, съобщават пет железопътни оператори. Въпреки засилените мерки за сигурност положението е подобно и тази година.
Новите мерки за сигурност включват облитане с хеликоптери на хиляди километри железопътна мрежа, засилени мерки за сигурност във влаковете, законови мерки срещу търговците на скрап и изследвания за намиране на заместители на медта.
Ако операторите не намерят алтернатива или цената на метала не спадне рязко, така че да стане непривлекателен за крадците, тази своеобразна война вероятно ще продължи още дълго, а с нея и изтощителните закъснения за европейските пътници, отбелязва Ройтерс.
(БТА)


Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
преди 14 години Посегателства срещу ЖП-инфраструктурата, които не носят пряка заплаха за животът и здравето на пътниците, да се третират като саботаж, с присъди от 5 до 15 години затвор.Посегателства, заплашващи животът и здравето на хората, да бъдат третирани като тероризъм и да се наказват с доживотен затвор или смърт.Елементарни и ефективни мерки, но толерастичната Европа никога няма да смее да ги приеме !!! Поне не и докато крадците не причинят тежка катастрофа със стотици жертви, а и тогава не е сигурно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар