Създава се Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която ще работи за ускореното строителство на магистралите "Струма", "Хемус" и "Черно море". Това реши парламентът, който прие на второ четене промените в Закона за пътищата, предаде БТА.
Новата компания ще организира проектирането и изграждането на трите автомагистрали, а също ще ги стопанисва, след като влязат в експлоатация.
Финансирането ще се извършва от бюджета и от тол таксите за ползване на аутобаните. Законопроектът предоставя възможност да се кандидатства и с проекти по Оперативната програма "Транспорт".
Мениджърите на компанията ще организират процедурите по проектирането и изграждането на пътищата, предпроектните проучвания, финансовите анализи, прогнозите за трафика, както и отчуждаването на имоти.
Дружеството ще се ръководи от тричленен управителен съвет, в който влиза и изпълнителният директор. Министърът на регионалното развитие и благоустройството ще упражнява правата на държавата в компанията. Той ще назначава и освобождава членовете на управителния съвет и изпълнителния директор.
Професионалните изисквания към представителите на управителния съвет са освен задължителното висше образование, да имат и поне петгодишен професионален опит в областта на управлението, планирането и изграждането на пътна инфраструктура или в управлението на публични и корпоративни структури и на проекти, финансирани от ЕС, гласят промените.
Не беше прието предложението на Димчо Михалевски и Румен Такоров от левицата за член на управителния съвет да се изисква не по-малко от осем години професионален опит. Любен Татарски от ГЕРБ посочи, че депутатите са решили този срок да остане пет години, като в длъжностните характеристики бъдат заложени допълнителни изисквания, които да гарантират доброто управление на компанията.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 14 години Аз така и не разбрах защо при толкова много бездействащи частни компании, вместо да се използва конкуренцията между тях - ще се създава държавна? Не е ли това завой на 180 градуса? Накъде вървим? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Тол-такси, а? М*** ви д**** отговор Сигнализирай за неуместен коментар